Continental stworzył nową oponę, która ma sobie poradzić zarówno na mokrej, jak i suchej powierzchni. Jednocześnie zapowiada ekologiczne zmiany w swojej firmie.
O tym jak ważne są opony w samochodzie wie każdy właściciel pojazdu. Producenci opon również zdają sobie sprawę z tego, a Continental zdecydował się zapytać klientów czym dla nich jest bezpieczeństwo. Wśród haseł wymienić warto następujące frazy: zaufanie, odpowiedzialność, jakość, pewność, wytrzymałość, solidność czy ekologia. I właśnie z tym ostatnim hasłem Continental ma największe plany.
Podczas konferencji prasowej przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że producent ma zamiar zostać liderem transformacji na rynku, a co za tym idzie chce zwiększyć swoją wydajność czy portfolio.
Continental chce być bardziej eko
Według zapewnień firmy, do 2050 r. chcą być neutralni węglowo i bezemisyjni. Zaznaczają zarazem, że wspomniany rok, to jedynie ich zachowawczy cel, gdyż wiele pracy już mieli włożyć w przygotowania, które zapewnią im osiągnąć te założenia o wiele szybciej.
Do 2030 r. firma chce, aby 60 proc. materiałów pochodziło ze źródeł zrównoważonych, a także nie chcą już składować opon oraz zmniejszyć o 20 proc. wykorzystywanie wody i energii. Z kolei za dwa lata w 2025 r. chcą całkowicie zrezygnować z wykorzystywania w swoich zakładach węgla i oleju opałowego.
Nie tylko ekologią firma żyje
Jednak temat ekologii nie był dominującym elementem podczas konferencji. Kolejny temat, który nie jest odłożony w czasie, a pojawił się tu i teraz to nowe opony PremiumContact 7.
Opona PremiumContact 7 jest dostosowana do szerokiego spektrum pojazdów, w zależności od ich masy, rozmiaru i układu napędowego. Ponieważ konstrukcje ciężkie wymagają innych rozwiązań oponiarskich niż lekkie samochody osobowe, specyfikacje opony PremiumContact 7 zostały specjalnie dostosowane do każdej klasy pojazdów. Firma wprost przyznaje, że ich najnowszy produkt głównie jest skierowany do samochodów osobowych i SUV-ów, a dostępne rozmiary zaczynają się od 16’’ a kończą na 21’’.
Warto również zauważyć, że siódma generacja opon otrzymała specjalne oznaczenie, że nadaje się do samochodów elektrycznych oraz hybrydowych – EV Check. Oprócz poprawy oporu toczenia i możliwego do pokonania przebiegu, opona PremiumContact 7, dzięki dostosowanej do potrzeb pojazdu konstrukcji, ma zapewniać wysoką przyczepność i krótką drogę hamowania dla samochodów o każdym rodzaju napędu.
Specjalna mieszanka, która ma poprawić właściwości jezdne
Continental poinformował również, że w nowej oponie zastosował mieszankę RedChili. Mieszanka ta sprawia, że od pierwszego ruszenia opona jest w optymalnej kondycji i od razu uzyskuje odpowiednią przyczepność. Opona rozwija wysoką przyczepność nawet w niskich temperaturach w codziennym ruchu drogowym, bez wcześniejszej fazy rozgrzewania.
PremiumContact 7 posiada również adaptacyjny wzór bieżnika. Co to znaczy? Krótko mówiąc opona dostosowuje się do powierzchni, po której się porusza (chodzi o to czy jest mokra czy też sucha). W efekcie gwarantować ma większą stabilność oraz komfort podczas jazdy.
Nowe opony znajdą się na wyposażeniu np. takich samochodów jak Hyundai Kona, Volkswagen Golf czy Audi A1.
Konrad Grobel
Fot. Continental