Marzyliście kiedyś o sportowym Citroenie Jumpy? Ja też nie. Ale oto i on. Citroën odsłania najnowszą wersję jednej ze swoich najbardziej wszechstronnych konstrukcji – Dispatch VTR Special Edition. Ten model reprezentuje szczyt gamy, łącząc agresywny, sportowy design z praktycznością vana. Dostępny zarówno w wariantach transportowym, jak i brygadowym, Dispatch VTR stawia na styl, komfort oraz szeroki wybór napędów, w tym, oczywiście, elektryczny.
Nazwa VTR przywołuje sportowe dziedzictwo Citroëna, znane z takich modeli jak Saxo, C2 czy Xsara. Nowy VTR Special Edition kontynuuje tę tradycję, oferując dynamiczny i wyrazisty design, który wyróżnia się na tle klasycznych pojazdów użytkowych. Nadwozie zostało wzbogacone o specjalny body kit, obejmujący przedni spoiler, boczne listwy z integrowanymi nadkolami oraz tylne elementy aerodynamiczne – w tym subtelny spojler dachowy i stylizowany zderzak. Całość uzupełniają 18‑calowe obręcze aluminiowe oraz specjalnie dobrane opony marki Nankang. Wnętrze pojazdu również odzwierciedla sportowy charakter edycji VTR – znajdziemy tam fotele pokryte eko‑skórą z perforowanymi wstawkami, ozdobne czerwone przeszycia oraz emblematy VTR. Zastosowane materiały zostały dobrane tak, by sprostać wymaganiom estetycznym i trwałościowym. Są odporne na wilgoć, zarysowania i zużycie, co czyni je idealnymi dla brygady złotych rączek. Wizualnie jest trochę bardziej subtelny, niż testowany przez nas Ford Transit MS-RT.

Wersja Dispatch VTR nie zapomina o wygodzie kierowcy i pasażerów, wszak to jest najważniejsze zaraz po ładowności i funkcjonalności. Na pokładzie standardowo znajdziemy pakiet Comfort (m.in. klimatyzację dwustrefową, bezkluczykowy dostęp, ładowanie bezprzewodowe) oraz pakiet zimowy (podgrzewana kierownica ze skóry, podgrzewany fotel kierowcy). Auto jest dobrze przygotowane zarówno do codziennej pracy, jak i trudniejszych warunków pogodowych.
Samochód oferowany jest z opcjami diesla oraz w wersji elektrycznej oznaczonej jako ë‑Dispatch VTR. Wersja elektryczna wyposażona jest w akumulator o pojemności 75 kWh, który według norm WLTP pozwala osiągnąć do 370 kilometrów zasięgu. Ciekawe, jaki wynik osiągniemy wykorzystując możliwości załadunkowe.
Podstawowa cena wersji Dispatch VTR rozpoczyna się od około 210 000 złotych, natomiast wersja elektryczna jest droższa. Citroën oferuje trzy kolory nadwozia: Icy White, Perla Nera Black oraz Blue Lagoon – ten ostatni będzie dostępny od 2026 roku.

Według wypowiedzi Grega Taylora, dyrektora zarządzającego Citroëna UK, Dispatch VTR ma być modelem flagowym w ofercie lekkich pojazdów użytkowych. Ma przyciągać uwagę klientów biznesowych, którzy chcą kombi, vana czy auta dostawczego, ale z wyraźnym stylem i charakterem.
Citroen podkreśla również swoje zaangażowanie w elektromobilność. Cała gama vanów marki ma warianty elektryczne, co stawia markę wśród liderów oferty LCV (Light Commercial Vehicles) z napędem zeroemisyjnym w Wielkiej Brytanii.
Kacper Mazur
fot. Citroen







