• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ciao Panda – przerwa w zakładach w Pomigliano

Adam Gieras Autor Adam Gieras
23/09/2014
w Newsy
0
glowne3

glowne3

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Fiat Panda nie sprzedaje się dobrze. W zasadzie sprzedaje się tragicznie. Dlatego fabryka w Pomigliano w dniach 16-27 października nie wypuści z linii produkcyjnej ani jednej sztuki tego modelu. Czy naprawdę jest aż tak źle? 

Warto przeczytać

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Wiele na to wskazuje, że tak, choć Włosi próbują robić dobrą minę do złej gry. Właśnie zapowiedzieli, że do 2018 roku zwiększą globalną sprzedaż swoich samochodów o 60 procent. Wliczając w to swoje amerykańskie produkcje, być może plan uda się zrealizować. Jednak co dalej z Fiatem, Lancią i Alfa Romeo?

Fiat sprzedaje się coraz gorzej, bo nie ma w ofercie żadnego świeżego modelu. Ratunkiem miał być 500L, ale również on dołuje w słupkach sprzedaży (latem fabryka w Kragujevacu, w której produkują 500L również miała przestoje). 500, Panda czy Bravo to w dzisiejszej motoryzacyjnej rzeczywistości emeryci. Pandzie – wbrew wcześniejszym oczekiwaniom – nie udało się też powtórzyć sukcesu poprzednika. Lancia istnieje już tak naprawdę tylko na papierze. Do 2018 roku będzie produkowany jedynie model Ypsilon. Póki co w ofercie jest jeszcze Delta. A dalej? Prawdopodobnie marka w ogóle zniknie z rynku.

Alfa Romeo produkuje niszowe auta, bardzo potrzebne we współczesnym nudnawym świecie motoryzacji, ale na nich nie da się zarobić. Wszyscy czekają na nową Giulię, następcę Alfy 159, ale nie sądzę, żeby tym modelem koncern FCA cokolwiek ugrał.

Rozwiązaniem jest „tłuczenie” Jeepów i Chryslerów i sprzedawanie ich za oceanem. Ale czy dlatego kochamy włoską motoryzację?

 Adam Gieras

297
297
384
384
467
467
553
553
648
648
742
742
834
834
928
928

 

 fot. materiały producenta 

 

Tagi: fiat pandakoncern FCApandaprzerwa w produkcji
Poprzedni post

Nowy design Volvo XC90

Następny post

Cykl NIGHT POWER 2014 GP zakończony

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Wnetrze Porsche Cayenne po liftingu

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Faceliftingi mają to do siebie, że w większości przypadków zmiany są kosmetyczne i tylko wytrwani znawcy dostrzegą zmiany. Przy Porsche...

Toyota Supra

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Autor Konrad Stopa
30/03/2023
0

Brzmienie silnika w sportowym samochodzie to ważny jego aspekt. Jak brzmi Toyota Supra z trzylitrowym silnikiem z sześcioma cylindrami? Nie...

Dragonfly

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Jazda w terenie odbywać może się na różne sposoby. Jedni wybiorą auto, inni motocykl, a przy mniej wymagającej podróży wystarczy...

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

Następny post
IMG 7709

Cykl NIGHT POWER 2014 GP zakończony

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET