Amerykańska marka obecnie nie znajduje się w zbyt dobrej kondycji, a jej oferta wypada dosyć kiepsko na tle szybko rozwijającej się konkurencji. Niemniej jednak Chrysler nie zamierza się poddawać i szykuje się do wprowadzenia swojego pierwszego elektryka w 2025 roku. Podczas zbliżających się targów Consumer Electronics Show 2023 zamierza zaprezentować efekt swoich działań.
W swoim ostatnim komunikacie prasowym koncern Stellantis zawarł wszystkie premiery, które będą miały miejsce podczas tegorocznych targów CES, które rozpoczynają się 5 stycznia w Las Vegas. Na liście znalazła się również propozycja od Chryslera, jednak nie zawiera ona zbyt wielu szczegółów. Amerykańska marka zamierza zademonstrować „najnowsze osiągnięcia w swoim zobowiązaniu do uruchomienia pierwszego pojazdu Chryslera z napędem elektrycznym do 2025 roku”. Zaprezentuje również pierwsze północnoamerykańskie zastosowanie nowej technologii łączności Stellantis.
Jeżeli spróbujemy czytać między wierszami, to możemy dojść do wniosku, że Chrysler zaprezentuje swoją kolejną koncepcję, która będzie podążała za dwoma konceptami Airflow. Pierwszy z nich zadebiutował podczas zeszłorocznych targów CES, natomiast na premierę Airflow Graphite musieliśmy poczekać kolejne trzy miesiące. Oba pojazdy wykorzystywały elektryczny układ napędowy złożony z dwóch silników, który dostarczał około 400 KM mocy.
Jeśli okaże się to prawdą, to Chrysler może zaprezentować mocniejszą wersję Airflow. Wcześniejsze koncepty zostały zbudowane na płycie podłogowej STLA. Pozwala ona zamontować mocniejszy duet silników, a także zestaw baterii pozwalający przejechać od 563 do 643 km. Z drugiej strony amerykańska marka może szykować dla nas coś zupełnie innego. Jednak dowiemy się tego dopiero w przyszłym miesiącu.
Nie jest to jednak jedyna propozycja od Stellantis podczas CES 2023. Do Chryslera dołączy również Ram z konceptem 1500 Revolution, a także Peugeot Inception Concept. Na liście znajduje się również Dodge, który zaprezentuje Chargera Daytona SRT. Będzie to pojazd ,który „jeździ jak Dodge, wygląda jak Dodge i brzmi jak Dodge”. Natomiast Fiat zademonstruje Fiat Metaverse Store, czyli pierwszy na świecie interaktywny salon sprzedaży zbudowany w oparciu o metaverse.
Damian Kaletka
fot. Chrysler