Chevrolet Camaro ma dziś swoje urodziny

Dokładnie 29 września 1966 roku fabrykę w USA opuścił pierwszy “kompan”, “przyjaciel” kierowcy, jak tłumaczono jego nazwę z języka francuskiego, czyli Chevrolet Camaro – odwieczny wróg Forda Mustanga. 

Tłumaczenie z francuskiego słowa “Camaro” odbyło się jednak trochę na siłę, pod presją dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy pytali co oznacza nowa nazwa. Producenci nie mogli bowiem znaleźć w żadnym innym języku etymologii słowa “Camaro” pasującej do wizerunku auta. Zresztą słowa “przyjaciel” czy “kompan” wcale mi do niego nie pasują. Zdecydowanie celniej na pytanie “czym jest Camaro?” w 1966 roku odpowiedział pracownik Chevroleta. Powiedział: “to małe, złośliwe zwierzę które zjada Mustangi”. I tak zostało do dziś. 48 lat, ładny wiek. Gratulujemy!

 

1181 1024x618 Chevrolet Camaro ma dziś swoje urodziny

Obecnie produkowana jest 5 generacja Camaro/ fot. wikipedia commons 

Adam Gieras

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM Audi A3 1.8T 150 KM, a od niedawna spełnienie marzeń - Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM). Nigdy nie kupię chyba nowszego auta niż mam ;)