• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Chery Tiggo 4 i Tiggo 9 już w Polsce. Kuszą cenami i hybrydowymi napędami

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
06/10/2025
w Newsy
1
Chery Tiggo 4 premiera
185
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Koncern Chery powiększa rodzinę Tiggo na polskim rynku. Do oferty dołącza miejski Tiggo 4 HEV i flagowy Tiggo 9 z napędem Super Hybrid.

W czerwcu 2024 roku przywitaliśmy w Polsce Omodę i Jaecoo. Od tego czasu zainteresowanie produktami tych marek urosło na tyle, że koncern Chery zdecydował się na kolejny krok. Prawie równo rok później, na polskim rynku zadebiutowała macierzysta marka całego koncernu – Chery. Na pierwszy ogień poszły modele z rodziny Tiggo – praktyczne SUV-y Tiggo 7 i Tiggo 8 z napędami spalinowymi lub plug-in. Teraz portfolio Chery powiększa się do czterech modeli, bo na rynek z pompą wjeżdża miejskie Tiggo 4 i flagowiec Tiggo 9.

Warto przeczytać

Toyota wzywa ponad milion samochodów do serwisu

Jetour wjeżdża na polski rynek. Trzy modele w szokujących cenach

Peugeot 208 w nowym wcieleniu. Zapomnijcie o silniku spalinowym

Chery Automobile to marka globalna – koncern od 22 lat jest największym eksporterem samochodów w Chinach. Na 2,6 mln sprzedanych w 2024 roku samochodów, aż 1,1 mln znalazło nabywców poza rodzimym rynkiem. Razem to już ponad 5 mln wyeksportowanych samochodów, z czego ten pięciomilionowy sprzedał się właśnie w Polsce. Europa jest dla Chińczyków kolejnym terytorium do podbicia, a Polska jest pierwszym rynkiem wewnątrz UE, gdzie mamy szansę zapoznać się z popularnymi modelami Tiggo.

Tiggo 4 HEV jest skrojone pod Europę

Segment B-SUV to czwarty pod względem wielkości fragment rynku, a jego udział wciąż rośnie. Właśnie tutaj Chery upatruje swojej szansy, bo Tiggo 4 ma wszystko, aby spodobać się klientom nad Wisłą. Jego wielkim atutem ma być przestronność – auto mierzy 4,32 m długości (Dacia Duster – 4,34 m) i ma aż 430-litrowy bagażnik. Do tego ma bogate wyposażenie seryjne, bo już w standardzie wersji Essential jest dwustrefowa klimatyzacja, bezprzewodowy Apple CarPlay/Android Auto, system bezkluczykowy, kamera cofania z czujnikami i wiele innych. Hitem jest jednak napęd nowego Chery Tiggo 4. To pełna, klasyczna hybryda, gdzie silnik elektryczny ma 204 KM, a spalinowy 95 KM. Systemowo daje to 163 KM i 260 Nm, a spalanie w cyklu mieszanym ma wynosić 5,3 l. Zasięg w pełni zatankowanego auta producent określa na 950 km.

Chery Tiggo 4 wnętrze
Chery Tiggo 4 design
Chery Tiggo 4 ceny
Chery Tiggo 4 prezentacja

Ceny? Jest dobrze, bo za wersję bazową Essential trzeba zapłacić 95 900 zł brutto. Bogatszy wariant Prestige kosztuje 105 900 zł i ma na pokładzie kilka wartościowych dodatków. Wystarczy wymienić podgrzewane fotele, elektryczne sterowanie fotela kierowcy, kamery 360 stopni czy oświetlenie nastrojowe kabiny. Cennik wygląda tak, że trudno nie zauważyć korelacji z konkurencyjnym MG ZS Hybrid+. ZS jest od Tiggo 4 trochę większe (4,43 m), mocniejsze (197 KM), ale również droższe, bo topowy wariant ma podobne wyposażenie, a kosztuje 116 tys. zł. W kategorii cen punkt dla Chery.

Tiggo 9 PHEV celuje w marki premium

Słuchając specyfikacji Tiggo 9 PHEV nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że już to znam. To prawda, bo technicznie to bliźniak Omody 9, ale występują istotne różnice. Przede wszystkim Tiggo 9 jest standardowo, w każdej wersji, siedmiomiejscowe. Układ wnętrza zapożyczono z tańszego Tiggo 8 – ten sam duży ekran dotykowy i rozkład przyrządów pokładowych, brak wkomponowanego w deskę ekranu jak w Omodzie. Chery jest też większe, więc naturalnie bardziej prorodzinne. Cztery fotele z podgrzewaniem i wentylacją to cecha wspólna obu modeli, ale Tiggo 9 ma coś, czego w Omodzie zabrakło – elektrycznie przesuwaną kanapę w kierunku przód-tył. Być może chodzi o fakt posiadania trzeciego rzędu i możliwość powiększenia przestrzeni dla dwóch ostatnich pasażerów. Takich mikroróżnic jest więcej, to tylko pierwsza z brzegu.

Chery Tiggo 9 cennik
Chery Tiggo 9 tył
Chery Tiggo 9 wnętrze
Chery Tiggo 9 hybryda

Napęd Super Hybrid w Tiggo 9 PHEV składa się z tych samych podzespołów co w Omodzie. Mamy więc silnik 1.5 T-GDI, baterię trakcyjną ponad 34 kWh i dwa silniki elektryczne tworzące wirtualny napęd AWD. Różnica jest w parametrach – deklarowana moc systemowa w Chery to 428 KM, ponad 100 mniej niż w Omodzie. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,4 s, ale nie to jest najważniejsze. Chodzi o oszczędność, bo póki auto może korzystać z energii w baterii, jest w stanie spalić średnio 1,7 l/100 km. Na samym prądzie przejedzie 143 km, a łącznie 1050 km. Producent podkreśla, że będą to bardzo komfortowe kilometry, bo duży nacisk położono na wyciszenie i izolację kabiny.

Ceny Chery Tiggo 9 w Polsce

Chery wyceniło Tiggo 9 PHEV na kwotę 209 900 zł brutto. Szczerze, jestem lekko zaskoczony, że to o 10 tys. mniej niż trzeba dać za Omodę 9. Tiggo może nie ma tak ciekawego designu i tak dużej mocy, ale klient otrzymuje dwa miejsca i 4 cm nadwozia więcej przy tej samej technologii i wyposażeniu. Pomijając kwestie wewnętrzne, cena niecałych 210 tys. zł wydaje się całkiem niska jak na tak rozbudowaną ofertę. Warto wspomnieć, że tu nie ma półśrodków – w sprzedaży będzie tylko topowa wersja Prestige. Podobnie jak w Omodzie, jedną płatną opcją będzie matowy lakier Titanium Grey w cenie 5000 zł.

Chery hybryda

Oba nowe modele, jak i te oferowane od czerwca, objęte są gwarancją podstawową na 7 lat lub 150 000 km. Dla modeli hybrydowych dodatkowo producent daje gwarancję 8 lat lub 160 000 km na akumulatory trakcyjne. Lakier? 3 lata gwarancji, a perforacja nadwozia 12 lat. O obsługę posprzedażową zadbają serwisy Chery w całej Polsce. Obecna sieć liczy 18 punktów, ale już na przełomie 2025 i 2026 roku będzie to ponad 30 czynnych serwisów. Tiggo 4 HEV i Tiggo 9 PHEV będą dostępne w salonach od końca października, a na start importer przygotował atrakcyjne oferty finansowania i pakiet ubezpieczeń za 1 zł.

Tekst i zdjęcia: Bartłomiej Puchała

Tagi: aktualnościcherychery tiggo 4chery tiggo 9hybrydanewsplug-inpremierasuvtiggo
Poprzedni post

Dacia Hipster może zaszokować na rynku. Jednak nie tylko kanciastym nadwoziem

Następny post

Dacia Spring z mocniejszym silnikiem. Możemy już wyprzedzać szybciej od tira

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Obecna flota: Honda Accord 2010 do jeżdżenia i VW Lupo GTI do kochania.

Podobne artykuły

Toyota Tundra III CrewMax Long Bed

Toyota wzywa ponad milion samochodów do serwisu

Autor Damian Kaletka
07/11/2025
0

Lepiej nie zwlekać z wizytą w serwisie.

Jetour T2

Jetour wjeżdża na polski rynek. Trzy modele w szokujących cenach

Autor Bartłomiej Puchała
06/11/2025
0

Bogate wyposażenie, ciekawy design i nawet dwulitrowe silniki - z taką ofertą Jetour właśnie wchodzi na polski rynek. Chińska ekspansja...

Peugeot 208

Peugeot 208 w nowym wcieleniu. Zapomnijcie o silniku spalinowym

Autor Damian Kaletka
06/11/2025
0

Nowy Peugeot 208 ma mało wspólnego z poprzednikiem.

Mercedes CLA 2026 4

Mercedes CLA dołącza ze swoją spalinową odmianą – ceny w Polsce

Autor Paweł Zaorski
06/11/2025
0

Nowy Mercedes CLA początkowo pojawił się jedynie w wersji elektrycznej. Obecnie dołącza do niej wersja spalinowa. Ile będzie nas kosztować...

Następny post
dacia spring 2026

Dacia Spring z mocniejszym silnikiem. Możemy już wyprzedzać szybciej od tira

Komentarze 1

  1. Pingback: Test: spalinowe Chery Tiggo 7 - między Omodą i Jaecoo | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.