• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Cadillac One – „Bestia” Baracka Obamy

Adam Gieras Autor Adam Gieras
03/06/2014
w Fascynacje
0
157

157

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ponad 7 ton wagi, potężna 6,5 litrowa V-ósemka pod maską, opancerzenie prawie jak w czołgu i prędkość maksymalna wynosząca jedynie 100 km/h. To nie opis nowego pojazdu wielozadaniowego dla wojska, ale samochodu, którym na co dzień porusza się najlepiej chroniony człowiek na świecie – prezydent USA, Barack Obama. Przed Wami Cadillac One! 

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

10 pytań do… Dagmara Kowalska

Wbrew nazwie, ta opancerzona limuzyna budowana na specjalne zamówienie agencji Secret Service, to nie Cadillac, ale mocno przebudowany samochód ciężarowy o nazwie Chevrolet Kodiak, do którego budowy użyto jedynie kilku detali pochodzących z Cadillaca Escalade. Cadillac One lub Bestia, jak wolą nazywać ją agenci Secret Service, produkowany jest w zakładach General Motors. Model, którym aktualnie porusza się prezydent USA został zaprezentowany w 2009 roku. 

chevrolet-kodiak-08

Bestia produkowana jest według określonej specyfikacji agentów obserwujących każdy ruch głowy amerykańskiego państwa. Niestety nie wiadomo, jaka to dokładnie specyfikacja. Nieoficjalnie mówi się, że opancerzenie nadwozia pojazdu ma minimum 5 cm grubości, szyb – nawet 12,5 cm., a wzmocnionej, opancerzonej podłogi – ok. 12 cm. To jeszcze nic! Drzwi, o grubości 20 cm, zostały wykonane z kombinacji stopu tytanu uzbrojonego w płytki ceramiczne, stali, kevlaru, aluminium i… betonu. Dzięki temu, konstrukcja Bestii pozwala znajdującemu się w środku prezydentowi przetrwać ostrzał z broni maszynowej, wybuch przydrożnej bomby, a także atak z użyciem broni biologicznej. W limuzynie zastosowano opony Run-flat wzmocnione kevlarem oraz specjalne felgi, które umożliwiają ucieczkę z niebezpiecznego miejsca nawet z pełną prędkością.

2

fot. Chevrolet Kodiak/ materiały producenta

Limuzyna ma długość ok. 5,5 metra. Pancerz użyty do wzmocnienia karoserii wymógł poszerzenie auta do blisko 2 metrów. 8-cylindrowy silnik wysokoprężny Duramax o mocy ok. 600 KM pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w czasie 15 sekund. W razie potrzeby, jego moc, za pomocą nitro, może wzrosnąć nawet do 1000 KM!! Spalanie 8-tonowego potwora wynosi minimum 30 litrów na 100 km, a jego zasięg to niewiele ponad 100 km. Co ciekawe, Amerykanie zapewniają Bestii zawsze własne paliwo – zmniejszają w ten sposób ryzyko zamachu terrorystycznego. W środku, do dyspozycji głowy państwa znajduje się cały system pozwalający mu pełnić rolę dowódcy amerykańskiej armii – m. in. za pośrednictwem łączności satelitarnej SATCOM . W kabinie Bestii może podróżować łącznie dziewięć osób, wliczając kierowcę. Limuzyna wyposażona jest w kamery noktowizyjne, strzelby pump-action, a także działko z gazem łzawiącym. Na pokładzie, na wypadek gdyby głowie państwa stała się jakaś krzywda, znajdują się także ampułki z jego krwią. Słowem – istna forteca na kołach. Cena? Niebagatelne 1,5 miliona dolarów!

Adam Gieras

fot. secretservice.gov

Tagi: Barack ObamaCadillac Onedane techniczneopiszdjęcia
Poprzedni post

STI tylko z nazwy

Następny post

Ferrari 458 Italia przejdzie face lifting

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

10 pytan do... Dagmara Kowalska

10 pytań do… Dagmara Kowalska

Autor Konrad Stopa
23/03/2023
0

Dziś kolejna rozmowa z serii 10 pytań do i znów płeć piękna. Dagmara Kowalska genialnie łączy pracę w radiu z...

Lego Icons defender 90 3

Land Rover Defender 90 od LEGO otwiera nową serię

Autor Konrad Stopa
20/03/2023
0

LEGO zaczyna mocniej wchodzić w modele prawdziwych samochodów. Mamy supersportowe marki jak Bugatti lub Ferrari, ale też Fordy lub Land...

Następny post
ferrari 458 021

Ferrari 458 Italia przejdzie face lifting

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET