• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Brabus G V12 S – prawdziwy demon

Marcin Koński Autor Marcin Koński
03/03/2014
w Fascynacje
0
2010 Brabus G V12 S

2010 Brabus G V12 S

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Niezaprzeczalnie Gelenda traktowana jest na równi z Land Roverem Defenderem i Jeepem Wranglerem jako auto dla prawdziwego twardziela, którego zdecydowanie bardziej podniecają właściwości terenowe, niż tak płytka rzecz, jaką jest przyspieszenie do 100 km/h. To, że setkę prędzej czy później osiągną, to ci kierowcy doskonale wiedzą. A w jakim czasie? To już jest dla nich nieistotne.

Warto przeczytać

10 pytań do… Panie wiozą Panów

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Ciężko też stwierdzić, dlaczego spece z AMG, czy choćby Brabusa biorą się za ten samochód, przekształcając je na auta dla dilerów narkotyków i płatnych zabójców. Nie trzeba też wspominać, że możliwości terenowe na 22 calowych felgach z niskim profilem są zdecydowanie gorsze, ale też nie o to chodzi tunerom przy instalowaniu pod ich maski silników o pojemnościach zdrowo przekraczających 6 litrów.

Spójrzcie sobie na tego oto Brabusa G. 2,5 tonowa betonowa kostka została wyposażona w takowy silnik, który dzięki side pipe-om (końcówkom wydechów wyprowadzonych z boku pojazdu) gra wręcz nieziemskie melodie. Tyle, że od nieziemskich melodii jest Mercedes SLR, czy mój ulubiony SLS, a nie terenówka, którą upodobał sobie początkujący diler marihuany z gangsterskim zapędem. Wróćmy do auta, a właściwie do silnika. Wspomagany dwiema turbosprężarkami agregat o pojemności 6,3 litra rozwija niewyobrażalne 700 KM mocy. Większe wrażenie robi moment obrotowy, który wynosi zdrowe 1300 (słownie: tysiąc trzysta) Nm! Na wszelki wypadek, gdyby skrzynia biegów nie wytrzymywała siły zmieniającej jej na kupę żyletek ograniczono ilość „niutonów” do i tak rozbrajających 1100. Wybieracie się na kemping a nie macie odpowiedniego samochodu? Z Brabusem zabierzecie ze sobą cały dom. Z fundamentami.

2010 Brabus G V12 S (7)

Pisałem coś o tak przyziemnej rzeczy, jak przyspieszenie do 100 km/h? Że prędzej, czy później zostanie osiągnięta? Brabus osiągnie ją prędzej. Prędzej, niż sam to sobie zdążyć uświadomić, i szybciej, niż zrobi to dowolny samochód, który stanie z wami w pierwszym rzędzie na światłach. Po 4,3 sekundy V12 S ma na prędkościomierzu wartość trzycyfrową, a dalszy sprint kończy się dopiero wtedy, kiedy superniania zatrzyma wskazówkę na wartości 240 km/h. Teoretycznie Gelenda jest w stanie rozpędzić się i 20 km/h dalej, czego pewnie nikt nie próbował, ponieważ wtedy auta już nic nie zatrzyma. Ściana, drzewa, inne samochody – to wszystko zostanie zmiecione z drogi G V12 S jak na trasie solidnego tornada.

2010 Brabus G V12 S (4)

Brabus postanowił zmienić zderzaki, a felgi aluminiowe mają wzór charakterystyczny dla modeli tego tunera od lat – sześcioramiennej gwiazdy. Do środka zapraszają podświetlane na niebiesko progi. Wewnątrz panuje dość mroczny klimat wszędobylskiej czarnej skórzanej tapicerki, zaś znużeni przeciążeniami wbijającymi w kanapę, bądź przednie fotele będą mogli obejrzeć film na ekranach zainstalowanych w zagłówkach foteli. Jakbyście chcieli kupić sobie taki mały jeżdżący domek, to ostrzegam, że kosztuje 1 643 000 złotych. Lepiej nabyć za to równie gangsterski apartament, ale już bez kół.

 

 

Marcin Koński (Redline Motoblog)

fot. caranddriver.com

 

Tagi: brabusbrabus g v12 scenag-klasagelendaMercedesMErcedes-Benzosiągi
Poprzedni post

Mito i Giulietta z koniczynką

Następny post

Jeep Renegade – oficjalne zdjęcia

Marcin Koński

Marcin Koński

Podobne artykuły

Anna Nazarowicz 2

10 pytań do… Panie wiozą Panów

Autor Konrad Stopa
02/02/2023
0

Kobiety w motoryzacji obecne są od zawsze! Nie tylko w sportach motorowych, ale także i w naszym blogowo-dziennikarskim światku. Czas...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Explorer vs Explorer 12

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Autor Paweł Kaczor
12/01/2023
0

Po wielu latach nieobecności Ford Explorer powrócił do Europy! Zupełnie nowa, szósta już odsłona tego amerykańskiego SUV-a dostępną jest w...

Następny post
Renegade 1

Jeep Renegade – oficjalne zdjęcia

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET