BP działa w Polsce od 25 lat. W grudniu 1991 r. firma została zarejestrowana w Polsce. Przez te lata byliśmy uczestnikiem wspaniałego procesu zmian. Te zmiany na rynku stacji paliw można by podsumować jednym zdaniem: od budki z dystrybutorem po nowoczesne centrum obsługi kierowców.
Przed 1990 rokiem stacja benzynowa nie była zbyt przyjaznym miejscem dla kierowcy – zwykła budka z dachem z blachy falistej, 2 dystrybutorami, nie zawsze czynnym kompresorem i pracownikiem pobierającym opłatę tuż przy pompie. Jeszcze w połowie lat 80-tych XX wieku, stacji paliw w Polsce było niewiele i nie oferowały zbyt wiele – czasem bańkę oleju, wodę destylowaną, świece, zestaw do wulkanizacji dętek, sporadycznie trafić można było jakieś motoryzacyjne „akcesoria”. Na nielicznych ówczesnych stacjach można było znaleźć myjnię.
Jeszcze przed uwolnieniem cen paliw w 1999 r., w Polsce działało prawie 4000 stacji benzynowych, w tym ok. 2500 należących do właścicieli prywatnych i zagranicznych koncernów. Koncern BP w 1995 roku otworzył swoją pierwszą w Polsce stację paliw w Gliwicach – „Sikornik”. Była to stacja całodobowa, z automatyczną myjnią, nowoczesnymi dystrybutorami, sklepikiem i mini-barem, w którym ciepłe napoje i kanapkę podawał uśmiechnięty pracownik.
Doskonalenie oferty, wprowadzanie światowych rozwiązań, innowacyjnych projektów, to była ścieżka, którą podążaliśmy. Wierzyliśmy w sukces inwestycji w Polsce i nie pomyliliśmy się, dzięki czemu od 25 lat jesteśmy liderem wśród zagranicznych koncernów paliwowych, mając ponad 500 stacji własnych i partnerskich. Firma zatrudnia bezpośrednio ponad 3.5 tysiąca osób i, według licznych rankingów,jest jednym z najlepszych pracodawców w Polsce.
Częścią BP jest Castrol, działa też spółka JV Lotos – Air BP. Przez wiele lat z sukcesem inwestowaliśmy w rynek gazu płynnego i produkcji asfaltów – teraz to już tylko historia, ale ważny element patrząc na nasze 25 lat w Polsce. BP zapoczątkowało wiele zmian na polskim rynku: wycofanie paliw ołowiowych i wprowadzenie paliw wzbogaconych BP Ultimate, montaż odsysu oparów, standard dwupłaszczowych zbiorników, wprowadzenie norm HACCP, budowa największej w Polsce sieci myjni bezdotykowych i automatycznych, wciąż rozszerzana o nowe rozwiązania karta BP PLUS dla klientów flotowych, prepaidowa karta podarunkowa BP SuperCard, działające już 10 lat kawiarenki Wild Bean Cafe z doskonałą kawą i coraz bogatszym menu, sieć punktów sprzedaży świeżych kwiatów dostępnych całodobowo na wybranych stacjach BP – wszystkie te zmiany miały duży wpływ na podniesienie standardów usług w całym sektorze paliwowym.
Po 25 latach stacja paliw stała się miejscem nie tylko do tankowania, ale również odpoczynku, spotkań biznesowych, czy zakupów. Na pewno jest bezpiecznym i niezbędnym dziś przystankiem w podróży.
Dziś animacją o historii zmian na polskim rynku stacji paliw kończymy jubileuszowy czas w BP w Polsce, czas,który zaczął się w ubiegłym roku świętowaniem 20. lecia otwarcia pierwszej stacji a kończy pod koniec roku 2016 w 25 rocznicę wejścia spółki na rynek polski. Teraz przed nami kolejne lata wyzwań i zmian na rynku stacji paliw.