BMW zapowiada przednionapędową jedynkę – 128ti

A może powinienem nawet napisać – prezentuje. Kolejny hothatch stanie w szranki w lidze szybkich, przednionapędowych kompaktów. BMW 128ti z 265 KM powalczy o garść zainteresowanych klientów już w listopadzie.

A moc to nie koniec. Mimo, że samochód ma napęd na przednią oś o trakcję i stabilność jazdy będzie dbać samoblokujący się mechanizm różnicowy typu Torsen oraz świetnie ogumienie od Michelin.

I dobrze, ponieważ 265 KM wyciągnięto z 2-litrowego silnika (TwinPower Turbo), a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Dzięki temu auto do setki ma przyspieszać w 6,1 sekundy. Maksymalna prędkość ograniczona do 250 km/h.

BMW 128ti 2021 40 1024x683 BMW zapowiada przednionapędową jedynkę   128ti

Niestety wszystkich, którzy lubią manualne przekładnie, muszę zmartwić – auto będzie dostępne tylko z 8-biegowym automatem (Steptronic).

Auto zostało odchudzone (80 kg), obniżone o 10 mm i oprócz większej mocy popracowano również nad resztą inżynierii. Twardsze zawieszenie, skuteczniejsze hamulce i bardziej agresywny wygląd mają przekonać klientów do wyłożenia min. 42 tysięcy euro.

BMW 128ti 2021 10 1024x683 1 BMW zapowiada przednionapędową jedynkę   128ti

Czy zagrozi i30N lub Megane RS ? Wątpię!

Konrad Stopa
fot. BMW

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: