BMW X7: Radość z jazdy razy 7

BMW liczy, że liczba 7 będzie dla nich szczęśliwa. Wielki SUV bawarskiej marki mieści właśnie tyle osób w bardzo luksusowych warunkach.

Tego brakowało w gamie BMW: wielkiego, siedmiomiejscowego SUV-a wyznaczającego standardy w klasie premium. X7 zaprezentowano 4 lata po oficjalnej zapowiedzi, a trafi on do salonów w marcu przyszłego roku. Produkcja będzie się odbywać w Spartanburgu w USA. Auto pomieści 6 lub 7 osób oraz będzie oferowane w kilku liniach stylistycznych (przede wszystkim M Sport).

X7 to nic innego jak odpowiednik serii 7, więc nietrudno znaleźć podobieństwa do limuzyny w detalach nadwozia. SUV dostał jednak o wiele większy grill przedni i węższe światła LED. Tylne drzwi są większe od przednich, by ułatwić wsiadanie na drugi i trzeci rząd foteli. Nadwozie ma imponujące 5,15 m długości i 2 m szerokości, a rozstaw osi wynosi 3,1 m. Rozmiarem BMW plasuje się wyżej niż Audi Q7 i Mercedes GLS, a taką samą długość ma Bentley Bentayga.

W 6 lub 7 osób

Wnętrze X7 to high-tech w pełnym tego słowa znaczeniu. To właśnie ten model ma nadawać ton i oferować gadżety i technologię, jaka trafi do tańszych modeli dopiero za kilka lat. Na desce rozdzielczej królują dwa ekrany z najnowszym oprogramowaniem iDrive 7.0 (znów ta siódemka!). Kokpit przypomina inne najnowsze modele BMW, choć wykonane jest z najlepszej jakości materiałów i wyróżnia się detalami. Jednym z nich jest wybierak skrzyni automatycznej. Opcjonalnie można zamówić X7 z sześcioma fotelami – to bardziej luksusowa wersja nastawiona na podróżowanie z tyłu.

W Europie X7 będzie oferowane z jednym wariantem benzynowym i dwoma dieslami. Gamę otwiera wersja 30d z motorem R6 o mocy 265 KM, potem mamy benzynowe 40i (340 KM) i topowe M50d (400 KM). na Starym Kontynencie poczekamy dłużej na wersję z 4,4-litrowym V8 na benzynę – taka wersja oznaczona 50i będzie miała 460 KM. Najsłabsze X7 przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund, a najmocniejsze w 5,2 s.

Dynamika na drodze i poza nią

Oczywiście standardem jest napęd xDrive oraz automatyczna skrzynia biegów, co nie znaczy, że zabrakło nowości. BMW twierdzi, że X7 radzi sobie także poza asfaltem, w czym pomaga tryb jazdy Off-road. Zawieszenie nowego modelu to rozwiązanie w pełni pneumatyczne o szerokim zakresie regulacji w zależności od potrzeb. Zdolności dynamiczne poprawia układ czterech kół skrętnych – tylne koła wychylają się zgodnie z kierunkiem skrętu lub przeciwnie w zależności od prędkości.

W tym artykule dotknęliśmy tylko czubka góry lodowej danych technicznych i technologii dostępnej w najnowszym modelu BMW.  Więcej informacji można znaleźć w oficjalnym komunikacie prasowym producenta.

Bartłomiej Puchała
fot. BMW

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.