Mniejsza, bardziej sportowa odmiana X1 została oficjalnie zaprezentowana.
BMW nie zwalnia tempa. Gama crossoverów obejmuje już teraz modele od X1 do X6, bo dziura pod numerem drugim została załatana. BMW X2 jest mniejsze niż X1 o kilka centymetrów, ale dzięki mniejszej powierzchni przeszklonej i niższemu zawieszeniu wydaje się bardziej muskularne. X2 posiada pełne oświetlenie LED w odróżnieniu od aktualnego X1 i trzeba przyznać, że wygląda bardzo sportowo i atrakcyjnie. W środku to niemal kopia X1, ale z dotykowym ekranem i zaktualizowaną elektroniką.
Z komunikatu prasowego wynika, że BMW X2 otrzyma niemal identyczny zestaw silników co X1 z wyjątkiem 1,5-litrowego diesla oznaczonego jako sDrive16d. Na szczycie oferty zagości niezmiennie 2.0 turbo o mocy 231 KM (xDrive25i) lub turbodiesel o takiej samej pojemności i mocy (xDrive25d). Ta sama płyta podłogowa co w X1 oznacza domyślnie przedni napęd z dołączanym tyłem, ale BMW chwali się, że X2 jeździ lepiej z racji obniżonego środka ciężkości i usztywnionego zawieszenia. Jedną z linii wyposażenia będzie oczywiście M Sport analogicznie jak w X1, choć o prawdziwym M możemy jedynie spekulować.
Ceny nowego crossovera BMW nie są znane, ale łatwo zgadnąć, że będzie sprzedawał się lepiej niż X1 z racji bardziej sportowego i młodzieżowego charakteru. Rozpoczęcie sprzedaży nastąpi wiosną 2018 r.
Bartłomiej Puchała
fot. BMW