Kilka miesięcy temu Bawarczycy zaprezentowali oryginalną koncepcję i Vision Dee, która ukazywała, jak mogą wyglądać przyszłe modele marki. Wydawała się bardzo radykalna, stąd też firma z Monachium postanowiła zaprezentować kolejną, nieco realniejszą koncepcję. BMW Vision Neue Klasse otrzymało kilka funkcji, które zapewne trafią do produkcyjnych samochodów.
Niemiecka marka postanowiła dobrze wykorzystać targi motoryzacyjne odbywające się w rodzimym Monachium. Zaprezentowana tam koncepcja nadal może wzbudzać spore emocje, jednak wygląda zdecydowanie bardziej realnie. W dużej mierze koncept nawiązuje do i Vision Dee, co dostrzeżemy po samym kształcie modelu. Przednia maska została nieco pochylona tworząc charakterystyczny „nos rekina”. Przód pojazdu został dodatkowo podkreślony przez podświetlane poziome kratki nerkowe rozciągające się aż do końca zderzaka. Bawarczycy dorzucili na ich rogach skośne, LED-owe światła do jazdy dziennej. Warto także wspomnieć, że BMW wykorzystuje druk 3D do wielu wprowadzonych elementów oświetlenia.
Koncepcja otrzymała również czarny dyfuzor oraz splitter, dzięki czemu wygląda zdecydowanie bardziej sportowo od i Vision Dee. Z kolei tyle światła otrzymały oryginalną grafikę nawiązującą do przednich reflektorów. Całość dopełniają 21-calowe felgi z wzorem występującym w samochodach wyścigowych BMW. Co ciekawe, nie znajdziemy tu żadnej metalowej plakietki BMW. Nowe minimalistyczne logo zostało nadrukowane na przednich i tylnych błotnikach.
BMW Vision Neue Klasse z ogromnym zasięgiem
Bawarska marka opisuje swój projekt jako „niemal monolityczny”, z kolei jego elegancki wygląd zapewnia o 30 procent większy zasięg i o 25 procent większą wydajność niż w przypadku któregokolwiek z obecnych pojazdów elektrycznych producenta. Dodatkowo w połączeniu z technologią BMW eDrive szóstej generacji, koncepcja zaoferuje o 30 procent szybsze ładowanie. Niemiecka marka nie zdradziła nam, jaki zasięg zaoferuje ich najnowsza koncepcja. Niemniej jednak BMW wcześniej stwierdziło, że zasięg 1000 kilometrów nie jest wykluczony.
We wnętrzu BMW Vision Neue Klasse znalazł się najnowszy interfejs informacyjno-rozrywkowy BMW iDrive wyświetlany na ekranie dotykowym przypominającym równoległobok. Nie mogło zabraknąć inteligentnego asystenta BMW i wielofunkcyjnej kierownicy. Sporą nowością jest coś, co BMW nazywa „Panoramic Vision”. Będzie to nic innego jak dodatek dla tradycyjnego wyświetlacza head-up. Grafika będzie wyświetlała się bezpośrednio na linii wzroku kierowcy i na całej szerokości przedniej szyby. Oczywiście nie zastąpi on wcześniej wspomnianego wyświetlacza. Będzie on nadal wyświetlał podstawowe odczyty z samochodu. Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu będą mogli korzystać z funkcji Panoramic Vision za pomocą gestów.
Kabina Neue Klasse stawia na minimalistyczną estetykę retro. Sztruksowe fotele w kolorze musztardowej żółci pasują do żółtych akcentów na desce rozdzielczej i panelach drzwi. Okrągła kierownica i ekran to jedyne dwa elementy na szczycie deski rozdzielczej kontynuujące minimalistyczny motyw. Projektanci pozbyli się z wnętrza dekoracyjnego chromu oraz skóry. Dzięki temu projekt jest prosty i zmniejsza ślad węglowy podczas produkcji. Nawet przednie fotele są przymocowane do podłogi za pomocą pojedynczego wspornika, co zwalnia miejsce na nogi dla pasażerów siedzących na dwóch tylnych fotelach.
Produkcyjne BMW Neue Klasse trafi do produkcji w 2025 roku, a pierwsze samochody elektryczne pojawią się na drogach rok później.
Damian Kaletka
Fot. BMW
Komentarze 1