Pandemia koronawirusa na świecie powoli ustaje. Jej skutki są odczuwalne aż do dzisiaj. Czasowe ograniczenia w przemieszczaniu oraz zamknięcie wielu punktów handlowych i usługowych wymusiło na ich właścicielach innego podejścia do potencjalnego klienta. Popularność zyskały zakupy przez internet.
Od niedawna przez internet można też kupić nowe BMW. Cyfrowa platforma BMW Direct umożliwia zakup samochodu i dopełnienie wszystkich formalności bez konieczności wychodzenia z domu. Sprzedaż samochodów niemieckiego producenta przez internet zapoczątkowała firma Inchcape – autoryzowany dealer BMW z Warszawy, Wrocławia i Poznania. Całkiem nowy sposób sprzedaży samochodów można porównać do otwarcia nowego salonu, który będzie czynny 7 dni w tygodniu przez całą dobę.
Czy to nowatorskie podejście do kwestii sprzedaży dóbr luksusowych spotka się z entuzjazmem od strony klientów, to czas pokaże. Pomimo wszystko BMW udowadnia tym krokiem, że nie patrzy wstecz, lecz szuka nowego sposobu do osiągnięcia ciągłego wzrostu sprzedaży.
Paweł Oblizajek