Site icon Moto Pod Prąd

BMW serii 3 G21 – większy, lżejszy, ładniejszy

bmw 3er touring 2019 luxury line 1

bmw 3er touring 2019 luxury line 1

„Trójka” w kombi zawsze była wysoko na liście marzeń przeciętnego Kowalskiego. Czym teraz ma przekonać do siebie nowe BMW serii 3 Touring G21?

Jedną z czołowych zalet serii 3 tej generacji ma być jej wielkość. Touring urósł o 8 centymetrów i liczy sobie 4,71 m długości. Ma dodatkowe 4 cm rozstawu osi i 2 cm więcej w biodrach. Przekłada się to na 500 l pojamności bagażnika, którą można powiększyć do 1510 l po złożeniu kanapy. Przestrzeń ta jest znacznie szersza niż w odchodzącym modelu, a także delikatnie niżej osadzona.

Standardem wszystkich Touringów będzie elektrycznie podnoszona klapa bagażnika, w opcji także bezdotykowo. Nie trzeba jednak otwierać całej, żeby wrzucić parę rzeczy. Można to zrobić uchylając samą szybę – większą niż w poprzedniku. Do tego w bagażniku zainstalowano metalowo-gumowe listwy, po których łatwiej przesuwać ciężkie przedmioty. Po zamknięciu bagażnika środkowa część gumowa podnosi się delikatnie unieruchamiając nasz bagaż. Pomysłowe!

6 wariantów silnikowych, opcjonalny xDrive

Benzynowe wersje trójki G21 będą oznaczane jako 320i, 330i i 340i. Pierwsze dwa to dwulitrowe silniki o mocach 184 lub 258 KM. Najciekawszy jest jednak wariant 340i, który ma pod maską 374 KM i robi sprint do 100 km/h w 4,5 s. Wszystkie benzynowe wersje mają 8-biegowe automatyczne skrzynie, a dwie mocniejsze opcjonalny napęd xDrive. 

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu

W przypadku diesli oferta zaczyna się od 150-konnego 318d, 320d o mocy 190 KM i 3-litrowego 330d 265 KM. Ostatnia występuje tylko z xDrive, które w pośredniej wersji jest opcją. Ręczną przekładnię można mieć tylko w 318d lub 320d, ale nie jest to konieczne. W przyszłym roku ofertę uzupełni hybryda plug-in. 

Do sprzedaży nowe BMW serii 3 Touring wejdzie na jesieni. Cenniki powinniśmy poznać nieco wcześniej.

Bartłomiej Puchała
fot. BMW

Exit mobile version