BMW przygotowało kompleksowy lifting swojego kompaktu. Jedynka otrzymała nowy przód, żywcem ściągnięty z Active Tourer’a, szersze nadkola, uwydatnione lampy tylne i…?
Zmiany BMW 1 są naprawdę duże. Z przodu przeprojektowano zderzak, zmieniono kratki „nerek”, dodano chromowane akcenty, a auto otrzymało całkowicie nowe reflektory z wbudowanymi diodami LED (w opcji istnieje możliwość całkowicie LED-owych reflektorów). Zmiany upodobniły przód auta do BMW 2 Active Tourer, czyli nowego minivana w ofercie.
Z boku w oczy rzucają się bardziej uwydatnione nadkola, przez co auto wygląda na trochę szersze, natomiast z tyłu zmieniono lampy na zdecydowanie większe (moim zdaniem wyglądają teraz nieproporcjonalnie).
W środku pojawiło się więcej wzorów tapicerki, nowe ekrany ciekłokrystaliczne na konsoli środkowej; 6,5-calowy w w podstawowej wersji i droższy, bardziej zaawansowany z systemem nawigacji. BMW zmieniło także nieznacznie przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej, a także oświetlenie systemu dwustrefowej klimatyzacji – w dzień świeci się teraz ciepłym, jasnym światłem, w nocy pomarańczowym.
Pod maską nowego BMW 1 znajdziemy:
- 116i (trzy cylindry), 1.5-litra, 109 KM i 180 Nm
- 118i, 1.6-litra, 136 KM i 220 Nm
- 120i, 1.6-litra, 177 HP i 250 Nm
- 125i, 2.0-litry, 218 KM i 310 Nm
- 116d oraz 116d Efficient Dynamics Edition (trzy cylindry), 1.5-litra, 116 KM i 270 Nm
- 118d oraz 118d xDrive, 2.0-litry, 150 KM i 320 Nm
- 120d oraz 120d xDrive, 2.0-litry, 190 KM i 400 Nm
- 125d, 2.0-litry, 224 HP i 450 Nm
W ofercie nie zabraknie również M135i oraz M135i xDrive o mocy 326 KM i 450 Nm, która aby rozpędzić się do setki potrzebuje odpowiednio: 4,7 sekundy (w wersji z napędem na obie osie i skrzynią automatyczną Steptronic), 4,9 sekundy (w wersji z napędem na obie osie) oraz 5,1 sekundy (z napędem na tylną oś).
To dobrze, że Jedynka przeszła kolejny facelifting. Szkoda tylko, że upodobniono ją do minivana. O wiele lepiej wyglądałaby jednak ze starym przodem i mniej nieproporcjonalnym tyłem. Ale pewnie się do niej przyzwyczaję…
agier
źródło: BMW, WorldCarFans.com