BMW Serii 1 – więcej niż kosmetyczne zmiany

BMW przygotowało kompleksowy lifting swojego kompaktu. Jedynka otrzymała nowy przód, żywcem ściągnięty z Active Tourer’a, szersze nadkola, uwydatnione lampy tylne i…? 

 

Zmiany BMW 1 są naprawdę duże. Z przodu przeprojektowano zderzak, zmieniono kratki “nerek”, dodano chromowane akcenty, a auto otrzymało całkowicie nowe reflektory z wbudowanymi diodami LED (w opcji istnieje możliwość całkowicie LED-owych reflektorów). Zmiany upodobniły przód auta do BMW 2 Active Tourer, czyli nowego minivana w ofercie.

Z boku w oczy rzucają się bardziej uwydatnione nadkola, przez co auto wygląda na trochę szersze, natomiast z tyłu zmieniono lampy na zdecydowanie większe (moim zdaniem wyglądają teraz nieproporcjonalnie).

W środku pojawiło się więcej wzorów tapicerki, nowe ekrany ciekłokrystaliczne na konsoli środkowej; 6,5-calowy w w podstawowej wersji i droższy, bardziej zaawansowany z systemem nawigacji. BMW zmieniło także nieznacznie przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej, a także oświetlenie systemu dwustrefowej klimatyzacji – w dzień świeci się teraz ciepłym, jasnym światłem, w nocy pomarańczowym.

Pod maską nowego BMW 1 znajdziemy:

  • 116i (trzy cylindry), 1.5-litra, 109 KM i 180 Nm
  • 118i, 1.6-litra, 136 KM i 220 Nm
  • 120i, 1.6-litra, 177 HP i 250 Nm
  • 125i, 2.0-litry, 218 KM i 310 Nm
  • 116d oraz 116d Efficient Dynamics Edition (trzy cylindry), 1.5-litra, 116 KM i 270 Nm
  • 118d oraz 118d xDrive, 2.0-litry, 150 KM i 320 Nm
  • 120d oraz 120d xDrive, 2.0-litry, 190 KM i 400 Nm
  • 125d, 2.0-litry, 224 HP i 450 Nm

W ofercie nie zabraknie również M135i oraz M135i xDrive o mocy 326 KM i 450 Nm, która aby rozpędzić się do setki potrzebuje odpowiednio: 4,7 sekundy (w wersji z napędem na obie osie i skrzynią automatyczną Steptronic), 4,9 sekundy (w wersji z napędem na obie osie) oraz 5,1 sekundy (z napędem na tylną oś).

To dobrze, że Jedynka przeszła kolejny facelifting. Szkoda tylko, że upodobniono ją do minivana. O wiele lepiej wyglądałaby jednak ze starym przodem i mniej nieproporcjonalnym tyłem. Ale pewnie się do niej przyzwyczaję…

agier

źródło: BMW, WorldCarFans.com

 

 

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM), BMW e39 525 TDS oraz robi się: Citroen Xantia 1.6 88 KM z 1997 roku, na która nie mam jeszcze pomysłu.