Site icon Motopodprad.pl

BMW poszerza gamę hybryd (X5)

2015 03 16 12 25 22 BMW X5 xDrive40e picture 06 of 52 Front Angle MY 2016 1024x768

2015 03 16 12 25 22 BMW X5 xDrive40e picture 06 of 52 Front Angle MY 2016 1024x768

BMW, prezentując hybrydowe X5 z możliwością ładowania typu plug-in, złamało zasadę „i”. Myślicie, że ciężkie SUV-y z kablem to dobry kierunek?

Model X5 xDrive40e, bo o nim mowa, napędzany jest głównie przez silnik benzynowy o mocy 245 KM (350 NM), który połączony jest z elektrycznym silnikiem generującym 113 KM. Kalkulując to w odpowiedni sposób, X5 łącznie może pochwalić się mocą 313 KM, która w zupełności wystarcza do żwawego rozpędzania 2230 kg

W aucie zamontowano 6-biegowy automat – Steptronic oraz napęd na wszystkie koła. Dzięki temu X5 do pierwszej setki potrzebuje jedynie 6,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalną, ze względu na hybrydowe zapędy, ograniczono do 210 km/h.

Co ważne X5 potrafi poruszać się jedynie na prądzie. Zrobi to przez 31 km, a kierowca nie może przekroczyć w międzyczasie 120 km/h. Jeśli prąd się skończy, do akcji wkroczy motor benzynowy. Pełne ładowanie trwa niecałe 4 h.

Dzięki zastosowaniu hybrydowej technologii owe BMW ma spalać jedynie 3,4 litra benzyny na 100 km, a akumulatory nie wpłynęły negatywnie na przestrzeń auta lub bagażnika (500 l).

Konrad Stopa

Fot: BMW

Exit mobile version