BMW M4 generacji F82 obecne jest na rynku już od ponad 5 lat i doczekało się w tym czasie wielu wersji limitowanych. Zaprezentowana ostatnio edycja M Heritage jest najprawdopodobniej jedną z ostatnich edycji tego modelu. Powstała w 750 egzemplarzach i stanowi pomnik dotychczasowych dokonań bawarskiej marki w dziedzinie sportów motorowych.
Od standardowej odmiany M4 wyróżnia się ona szeregiem dodatków. Pierwszym z nich są, obute w opony o rozmiarze odpowiednio 265/30 R20 oraz 285/40 R20 alufelgi o wzorze dostępnym dotychczas w pakiecie performance. Charakteryzują się one jednak niedostępnym fabrycznie kolorem Orbit Gray. Kolejnym z wyróżników jest dach pokryty włóknem węglowym oraz tradycyjnym dla BMW wzorem trzech pionowych pasków. Motyw ten znajduje również odzwierciedlenie w kolorze nadwozia – dostępne są trzy barwy nawiązujące do kolorystyki logotypu M: Laguna Seca Blue, Velvet Blue oraz Imola Red II.
Specjalne dodatki można znaleźć również w wykończonym dwukolorową, skórzaną tapicerką Merino wnętrzu. Zależnie od wybranego koloru nadwozia, wnętrze może przybrać 3, zastrzeżone dla tej edycji kombinacje kolorystyczne. Również karbonowe dekoracje, chociaż dostępne w zwykłej odmianie, wyróżniają się niestandardowym odcieniem oraz logotypem M Heritage z numerem seryjnym danego egzemplarza. Takie samo wykończenie pojawia się również na listwach progowych.
Sercem pojazdu jest podwójnie doładowany, 3 litrowy silnik w tradycyjnym dla BMW układzie R6. Jest on wzmocniony w stosunku do standardowego M4 i legitymuje się mocą 460 koni mechanicznych oraz 550 niutonometrów – są to identyczne parametry, jak w wypuszczonym jakiś czas temu M4 CS. Dostępna będzie zarówno 6-biegowa przekładnia manualna, jak i dwusprzęgłowy, 7-biegowy automat Drivelogic. Pozostałymi dodatkami mającymi wpływ na zwiększenie radości z jazdy jest zmodyfikowane, adaptacyjne zawieszenie oraz aktywny dyferencjał M.
Limitowane M4 będzie miało swoją premierę podczas symbolicznego dla BMW wydarzenia – finałowego wyścigu DTM na torze Nurburgring. Jest to powstała 35 lat temu, niezwykle popularna w Niemczech seria wyścigowa, w której BMW jest obecne od samego początku jedynie z kilkuletnią przerwą.
Paweł Zaorski