Manhart już kilkukrotnie wziął na swój warsztat model od Bawarczyków. Widzieliśmy już potężne M8 Competition czy też podkręcone BMW X5. Teraz jednak niemiecki tuner postanowił zabrać się za BMW M2, które zostało podrasowane do aż 728 KM mocy oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Naturalnie pod maską M2 spoczywa 3-litrowa, podwójnie turbodoładowana rzędowa szóstka, która dostarcza 480 KM mocy oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niemiecki tuner uznał, że liczby są dla niego niewystarczające, więc postanowił dorzucić do niego kilka poprawek. Na pokład podrasowanego BMW M2 trafił wlot powietrza wykonany z włókna węglowego, wydech ze stali nierdzewnej z 200-ogniwowym katalizatorem, a także skrzynia biegów Manhart MHtronik. Oczywiście nie obyło się bez remapowania ECU. Wszystko to sprawiło, że otrzymaliśmy aż 728 KM mocy oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Niestety Manhart nie zdradziło nam, jak większa moc wpłynęła na przyśpieszenie M2. Możemy być jednak pewni, że tunerowi udało się pozbyć zbędnych ułamków sekundy z fabrycznego czasu wynoszącego 4 sekundy od zera do setki. Warto również wspomnieć, że Manhart oferuje jeszcze bardziej ekstremalne ulepszenia dla M2, aby uczynić samochód jeszcze szybszym, ale są one dostępne na zasadzie „need to know”.
Poza tym Manhart oferuje niestandardowe zawieszenie, które zmniejsza prześwit pojazdu oraz poprawia jego właściwości jezdne. Poza tym otrzymaliśmy wiele elementów nadwozia wykonanych z karbonu. Zaczynając od bocznych progów, po przednią maskę, tylny dyfuzor i kończąc na ogromnym spojlerze i prostych nerkach. We wnętrzu natomiast znajdziemy klatkę bezpieczeństwa, niestandardowe fotele czy dywaniki od Manhart. Co ciekawe, tuner postanowił pozostawić fabryczne hamulce, co może okazać się niebezpieczne. Dodatkowe 250 KM mocy powinno nakłonić szczęśliwego nabywcy podrasowanego M2 do zakupu nowego zestawu hamulców.
Manhart nie zdradziło nam, ile przyjdzie nam zapłacić za podrasowane BMW M2, jednak możemy być pewni, że nie będzie to tania zabawka.
Damian Kaletka
fot. Manhart