35 lat trwała historia silników V12 w niemieckich BMW. Historia ta skończy się 12 egzemplarzami Serii 7 przeznaczonych na rynek USA.
Pożegnanie z silnikami V12 w bawarskiej marce w Europie nastąpiło już jakiś czas temu. Na Starym Kontynencie normy jednak są dużo surowsze niż w innych krajach, a pamiętajmy, że nie zawsze jesteśmy największym rynkiem sprzedaży dla danego producenta.
12 sztuk będzie opartych o M760i, ale każda z nich będzie wyróżniać się specjalnymi oznaczeniami i wyróżnikami wizualnymi. Pod maskę trafi 6,6-litrowe V12 o mocy 609 KM. Wszystko dzięki ogromnej pojemności oraz dwóm turbosprężarkom. Moc przekazana jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów (8 przełożeń) na cztery koła.
Samochody będą miały topowe wyposażenie, a zamiast tylnej kanapy pojawią się dwa osobne siedzenia.
Cen nie podano!
Konrad Stopa
fot. BMW