W Łodzi, podczas tegorocznej edycji Kongresu Nowej Mobilności marka BMW zaprezentuje prototypowy model BMW iX5 Hydrogen. To suv napędzany wodorem!
BMW Group konsekwentnie poszerza ofertę pojazdów elektrycznych, a do roku 2030 planuje, że połowa sprzedawanych przez nich samochodów będzie wyposażona w napęd elektryczny. Jednocześnie kontynuują jednak prace nad technologią wodorową, która w przyszłości może stanowić ciekawe uzupełnienie elektromobilności i dodatkową opcję zrównoważonego transportu indywidualnego stąd właśnie auto ze zdjęć.
BMW iX5 Hydrogen łączy wydajne systemy ogniw paliwowych ze zintegrowanym układem napędowym piątej generacji BMW eDrive. Dzięki temu, samochód osiąga moc 275 kW (401 KM). Dzięki temu przyspieszenie do 100 km/h zajmuje poniżej 6 sekund, a maksymalna prędkość przekracza 180 km/h. Zużycie wodoru to zaledwie 1,19 kg na 100 km, co pozwala na imponujący zasięg 504 km według cyklu WLTP. Pamiętajmy, że tankowanie wodoru jest niemal tak samo krótkie jak tankowanie konwencjonalnego paliwa i zajmuje maksymalnie 4 minuty.

Produkcja modelu ma miejsce w pilotażowym zakładzie Centrum Badań i Innowacji w Monachium. Od zeszłego roku, w centrum kompetencyjnym ds. wodoru w Monachium, firma zajmuje się również produkcją systemów ogniw paliwowych.
Wodór zamiast elektromobilności?
Konrad Stopa
fot. BMW
Komentarze 1