W ostatnim czasie tego typu ładowarki zaczęły się pojawiać przy sklepach Lidl. Jak się okazuje, Biedronka również chce powalczyć o klienta, który ceni sobie pojazdy ekologiczne.
O tym, że sieć publicznych ładowarek nie jest odpowiednio rozwinięta wiedzą niemal wszyscy. Chociaż ich ilość systematycznie wzrasta, to trzeba też wziąć pod uwagę coraz większą popularność samochodów elektrycznych. Pojazdy elektryczne największą popularnością cieszą się w zatłoczonych, dużych aglomeracjach miejskich. Biedronka, jeden z najpopularniejszych supermarketów do spółki z Powerdot postanowiła wykorzystać tą sytuację. Zakładając, że przy większych zakupach spędzimy w sklepie około 30 min nawet do 1 godziny to w tym czasie bez problemu można by doładować samochód, by móc bez obaw dotrzeć do domu lub kolejnego punktu w mieście.
W ten oto sposób zrodził się pomysł współpracy Biedronki z siecią Powerdot. Efektem tej współpracy będzie rozbudowa punktów udostępniających ładowarki. Do końca przyszłego roku w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci Biedronka pojawią się szybkie ładowarki dla aut elektrycznych i hybrydowych. Każda z nich będzie mogła obsłużyć trzy pojazdy jednocześnie. W związku z powyższych sieć ładowarek w Polsce wzrośnie o 1800 punktów.

Każda stacja dostępna przy wybranych sklepach sieci Biedronka będzie dysponować mocą 120 kW co oznacza naprawdę szybkie ładowanie. Stacje będą wyposażone w trzy złącza: CCS, ChaDemo oraz Type 2. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy naładują nie tylko niemal każdego elektryka, ale również hybrydę typu plug-in. Dobrą informacją jest to, że by skorzystać z punktu ładowania nie będzie zmuszeni do zakładania konta lub posiadania specjalnej aplikacji. Za ładowanie będziemy mogli zapłacić zwykłą kartą bankomatową. Dla osób często korzystających z tego typu urządzeń przewidziano także inne metody płatności. Będą to – płatność kodem QR bez rejestracji, a także kartą RFiD w ramach roamingu.

Przy budowie stacji ładowania samochodów elektrycznych Biedronka współpracuje z firmą Powerdot, która jest inwestorem a jednocześnie właścicielem stacji, a także ich operatorem. Pierwsze dwie stacje ładowania zostały już oddane i są zlokalizowane w Warszawie. Pierwsza z nich znajduje się przy ulicy Sytej a druga przy ulicy Pałacowej.
Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek