• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Auto ściąga podczas jazdy? Poszukaj przyczyny!

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
20/09/2017
w Porady
0
jazda

jazda

189
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kiedy samochód ściąga podczas jazdy, to w większości przypadków może oznaczać awarię. Jako, że niestabilny tor jazdy stwarza zagrożenie, to gdy tylko zauważysz tendencje samochodu do ściągania na jedną stronę podczas jazdy, szybko szukaj przyczyny. Podpowiadamy, czego szukać i co sprawdzić.

Warto przeczytać

Radio w samochodzie – ile kosztuje podatek na 2024?

Akcesoria samochodowe, które są szczególnie przydatne zimą

Cyberbezpieczeństwo w branży automotive: wprowadzenie do regulacji R155

 

ADVERTISEMENT

Auto w pełni sprawne powinno utrzymać kierunek jazdy na wprost bez konieczności korygowania go kierownicą. Teoretycznie, powinien jechać prosto bez trzymania kierownicy przez kierowcę. Niekiedy ucieczka auta w bok jest normalna, na przykład gdy wieje silny boczny wiatr, na jezdni są koleiny czy droga jest pochylona poprzecznie. Niekiedy ściąganie auta może towarzyszyć gwałtownemu przyspieszeniu, zwłaszcza w autach z przednim napędem.

 

Ściąganie auta podczas jazdy na wprost może być przyczyną wypadku lub kolizji, a na pewno kosztów związanych z naprawą auta

Za ściąganie auta podczas jazdy na wprost nie zawsze odpowiada awaria układu jezdnego. Niezależnie od źródła awarii, nie warto czekać diagnozą i rozwiązaniem problemu. Zwłoka to większe koszty, ale też zagrożenie wypadkiem lub kolizją na drodze. Szybko też będziesz musiał zakupić komplet nowych opon, które zniszczą się podczas jazdy z ciągłym “kontrolowaniem” kierownicą. W wielu przypadkach zaś usunięcie przyczyny to wydatek od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. To proste naprawy lub regulacje. Sprawa się komplikuje, gdy mimo, że ogumienie jest w porządku, ciśnienie w oponach wyrównane, luzy zawieszenia wyeliminowane a geometria kół sprawdzona, auto nadal ściąga. Może to świadczyć o tym, że w przyszłości twoje auto miało wypadek, po którym nie przywrócono pierwotnej geometrii kół. Rzecz właściwie nie do naprawienia.

 

Obserwuj sposób, w jaki samochód ściąga

Podczas diagnozowania przyczyn ściągania auta, należy dokładnie obserwować sposób, w jaki samochód ściąga. Sprawdź, czy ciągnie zawsze w jedną stronę, czy nie ma na to żadnej reguły i ściąga raz na lewo, raz na prawo, czy może inaczej zachowuje się przy hamowaniu lub przyspieszaniu. Upewnij się, jak samochód reaguje na wciśnięcie hamulca. Podczas diagnozowania przyczyny każdy drobiazg ma znaczenie. Inne objawy da zepsuta opona, inne luzy na maglownicy, a jeszcze inne objawy będą ze strony elementów mocujących zespołu napędowego. Im więcej zbierzesz informacji, tym bardziej ułatwisz diagnostykę mechanikowi, a to wiąże się z krótszym pobytem auta na warsztacie.

 

Co sprawdzić przede wszystkim?

Co powinieneś sprawdzić przede wszystkim? Ciśnienie w oponach. Banalna przyczyna utraty stabilności, którą łatwo wyeliminować. Gorzej, gdy masz skrzywioną kolumnę McPhersona. Przypomnij sobie, czy nie uderzyłeś ostatnio w krawężnik na skręconych kołach. Należy tu również sprawdzić zwrotnicę, która mogła się skrzywić lub niewłaściwe osadzenie amortyzatora w zwrotnicy, co może mieć miejsce po naprawie zawieszenia. Kolejną rzeczą, którą należy sprawdzić, są poduszki mocujące silnika lub skrzyni biegów, które mogły się zużyć. Kolejną przyczyną ściągania może być również niewłaściwa geometria kół, które może zaburzyć mocne uderzenie w krawężnik lub dziurę na drodze. Kolejną rzeczą, którą trzeba sprawdzić są sprężyny zawieszenia, które mogły pęknąć. Sprężyny ogląda się na podniesionym aucie, gdzie sprężyny są maksymalnie rozciągnięte. Inną przyczyną ściągania samochody są luzy w układzie jezdnym, dokładnie na przegubach lub końcówkach drążków kierowniczych, luzy na przekładni kierowniczej lub tulejach wahaczy.

Przede wszystkim, pamiętaj, że nawet w pełni sprawne auto nie utrzyma w nieskończoność prostego toru jazdy. Pamiętaj, że na tor jazdy ma boczny wiatr, pochylenie drogi czy koleiny. Samochód może ci ściągać na autostradzie, gdzie jezdnia jest pochylona w bok, aby ułatwić odpływ wody. Z usterką będziesz miał do czynienia wówczas, gdy problem będzie się powtarzał w różnych warunkach.

 

Autor artykułu:
Artykuł przygotowała pomoc drogowa Eurohol z Krakowa oferująca całodobową pomoc drogową i holowanie aut osobowych, dostawczych i TIR
Tagi: auto ściągaoponaporadyzawieszeniezbieżność
Poprzedni post

Policja zatrzymuje konwój weselny

Następny post

Test: Infiniti Q50s 3.0t V6 – gra czy rzeczywistość?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Panamera Turbo S 95 (20)

Radio w samochodzie – ile kosztuje podatek na 2024?

Autor Konrad Stopa
21/11/2023
0

Może nie wszyscy zdają sobie sprawę, ale abonament radiowo-telewizyjny obowiązuje również kierowców. Ile będzie kosztować podatek za radio w aucie...

akcesoria zimowe

Akcesoria samochodowe, które są szczególnie przydatne zimą

Autor Redakcja Motopodprad
20/11/2023
0

Zima to okres, który stawia przed kierowcami specyficzne wyzwania i wymaga szczególnej ostrożności na drodze. Warunki pogodowe, takie jak oblodzenie,...

cyberbezpieczeństwo

Cyberbezpieczeństwo w branży automotive: wprowadzenie do regulacji R155

Autor Redakcja Motopodprad
18/11/2023
1

Odkąd automatyzacja i cyfryzacja zaczęły napędzać przemysł motoryzacyjny, inteligentne pojazdy, wzbogacone o zaawansowane systemy IT i funkcje autonomicznej jazdy, stały...

Serwis Volvo

Prawda i mity na temat serwisowania w ASO

Autor Redakcja Motopodprad
16/11/2023
0

Posiadanie samochodu wymaga od właścicieli pewnej dozy opieki nad swoimi samochodami. Szereg czynności oprócz tankowania i mycia samochodu zawiera również...

Następny post
Infiniti q50 v6 3

Test: Infiniti Q50s 3.0t V6 - gra czy rzeczywistość?

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij