Auto Nostalgia – motoryzacyjne retro piękności

Już niebawem, 6-7 kwietnia 2019 roku w Warszawie odbędzie się dziewiąta edycja imprezy dla miłośników starej motoryzacji! 

Auto Nostalgia, bo o niej mowa to prawdziwa gratka dla miłośników motoryzacji i… fotografii. Sam byłem już na kilku edycjach i zawsze mam ze sobą aparat. W tym roku również liczę na ciekawe ujęcia.

Wybieracie się? 

Poniżej agenda tegorocznej Auto Nostalgii: 

Dziewiąta edycja kultowego wydarzenia, które pokochały tysiące fanów motoryzacji, odbędzie się w GLOBAL EXPO w Warszawie, gdzie będzie można obejrzeć świetnie zachowane klasyki oraz youngtimery, a także kupić takie auto lub odnaleźć części niezbędne do odbudowy danego pojazdu. Ponadto wyjątkowe kolekcje motocykli i samochodów z czasów PRL-u – zarówno krajowych i jaki zagranicznych producentów. Ekspozycje ubarwią legendy polskiego i zagranicznego sportu motorowego z dawnych lat. Nie zabraknie rekwizytów związanych z daną epoką motoryzacji. Auto Nostalgia to prawdziwy wehikuł czasu, który przenosi w przeszłość i odsłania to, co w dawnej motoryzacji najpiękniejsze.

W organizację wydarzenia zaangażowane są nie tylko stowarzyszenia i kluby działające na rzecz zabytkowej motoryzacji, ale przede wszystkim indywidualni użytkownicy wraz ze starannie odrestaurowanymi przez nich eksponatami. Wśród nich znajdziemy motoryzacyjne perełki.

Angielski kabriolet z polskimi podzespołami oraz włoskim duchem

MCA 600 Sport Spider to samochód, który powstał na bazie pojazdu seryjnego – polskiego Fiata 126p. Auto, choć powstało w Wielkiej Brytanii, zostało prawdopodobnie zaprojektowane przez Włocha Aurelio Bezziego. Ciekawostką jest fakt, że wyprodukowano tylko 26 egzemplarzy tego pojazdu. Nadwozie dwuosobowego spidera zostało wykonane od zera.  Środek tego auta to praktycznie całość z wnętrza Fiata 126p z rocznika 1979 roku z jednym „ale” – tapicerka i fotele to wykonanie własne.  Włoski sznyt i brytyjska elegancja to cecha, która wyróżnia MCA 600 Sport Spider na tle innych zabytkowych kabrioletów. Przez swoje korzenie i unikatowość auto stylistycznie pasuje do postaci Jamesa Bonda. Kto wie, być może pewnego dnia zobaczymy filmowego, angielskiego agenta 007 w MCA 600 Sport Spider na drogach górzystej Toskanii.

Essex Super Six 1927 rok – amerykański klasyk na Auto Nostalgii

Samochód jest klasycznym amerykańskim pojazdem z lat 20-tych. Koła z drewnianymi szprychami i duży 6-cylindrowy silnik. Essexy były najpopularniejszymi samochodami w Warszawie w branży taksówkarskiej! Posiadany pojazd został sprowadzony z Ontario 25 lat temu i pieczołowicie odrestaurowany przez właściciela. Ciekawostką w tym samochodzie jest fakt że nie posiada w swojej konstrukcji żadnej pompy, chłodzenia, paliwa czy oleju co w dzisiejszych czasach budzi zdziwienie. Wyciąga 90km na godzinę.

Polski Fiat 518 z 1933 roku – nie lada gratka dla fanów klasyków!

Samochód wyprodukowany w Warszawie na podstawie rozszerzonej licencji Fiata na model 518. Duże 7-osobowe nadwozie oraz silnik o mocy 55 koni. W tamtych czasach była to bardzo nowoczesna limuzyna z hydraulicznymi dwuobwodowymi hamulcami czy synchronizowaną czterobiegową skrzynią biegów. Pojazd był sprzedawany dla dowództwa wojskowego oraz wyższych urzędników administracji państwowej. Prezentowany egzemplarz był jednym z trzech służbowych pojazdów przedwojennego twórcy i dowódcy floty Admirała Unruga. Pojazd od 25 lat w rękach właściciela, który go pieczołowicie odrestaurował. Komunizm nie był łaskawy dla tego pojazdu, ponieważ pomalowany na biało z klamkami od szafy i pocerowany drutem  służył jako ślubowóz!

Prawdziwa perła polskiej Armii z lat 20-tych – Ford Model T

Jedyny egzemplarz, który przetrwał do dziś. Prezentowany pojazd pochodzi z zasobów Wojska Polskiego i był na wyposażeniu 2. Baonu Czołgów Pancernych w Tarnobrzegu jako pojazd sztabowy. Jest to najmniej poznana część historii polskiej motoryzacji a związana z Fordami T, których w polskiej armii było bardzo dużo! Samochód posiada silnik o pojemności 3 litrów i mocy 22,5 konia (tyle co w maluchu!). Samochód odrestaurowany przez właściciela samodzielnie. Jest to jedyny egzemplarz „polskiego“ Forda T, który przetrwał do naszych czasów!

Porsche Club Poland razem z nami

Porsche Club Poland podczas targów Auto Nostalgia przedstawi przekrój klasycznych modeli aut z palety firmy. Na stosiku pojawią się egzemplarze z limitowanych serii m.in. 914 Can-Am,  911 (G-Model) Weissach Edition oraz Porsche 911 (996) Millenium. Porsche wyprodukowało w ramach limitacji 911 sztuk tego modelu auta dla uhonorowania nadejścia XXI wieku. Podczas Auto Nostalgii zostanie zaprezentowany egzemplarz o numerze fabrycznym 911/004.

Pojazd rajdowy z lat siedemdziesiątych

Saab 96 V4 Rally z początku lat siedemdziesiątych, jest oryginalnym pojazdem rajdowym zakupionym przypuszczalnie przez prywatny zespół rajdowy lub prywatnego kierowcę rajdowego. Posiadał czarne barwy na zewnątrz i wewnątrz karoserii. W czarnej kolorystyce startował do roku 1982 kiedy po poważnym wypadku częściowo zmieniono w nim karoserię. Zastosowano przednie elementy nadwozia po liftingu (przednia atrapa, kierunkowskazy) i zmieniono datę w dokumentacji na rok 1977. Podczas tego remontu zmieniono barwy na bardzo wówczas modne srebrno-różowe metalizowane. Saab był jednym z najszybszych w swojej klasie, posiadał skrzynię biegów Special 3 z przełożeniem 6:35 (skrzynia ta była wyprodukowana zaledwie w ilości 60 sztuk. Tuż przed sprzedażą Pawłowi Hoffmanowi pojazd został częściowo rozmontowany, a skrzynia została odsprzedana Jackowi Tobole. Właścicielem Saaba w Polsce został Paweł Hoffman 30 grudnia 2008 roku. Pośrednikiem w zakupie był Tadeusz Kwiatek, a ostatnim właścicielem Fredrik Ekendal ze Szwecji. Przed Ekendalem należał do Patrika Jounga.

Dzieci do lat 6 – WSTĘP WOLNY (pod opieką dorosłego, który posiada ważny bilet).

Tańsze bilety są dostępne w przedsprzedaży tylko do piątku 5 kwietnia.

Do nabycia tutaj

Szczegóły na stroniehttp://www.autonostalgia.pl

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz pomału doprowadzane do perełki Audi A4 B5 1.9 TDI 116 KM. Chciałbym na co dzień jeździć japońską limuzyną z lat 90-tych, np. Lexusem LS400. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...