Auta z kratką jeszcze w niektórych salonach!

Jeszcze tylko trochę ponad miesiąc, polscy przedsiębiorcy będą mogli odliczyć pełny VAT od zakupu samochodu firmowego. Warto się pospieszyć z decyzją o zmianie auta, bo samochód z kratką musi być zarejestrowany przed 1 marca 2014. Zostało już naprawdę niewiele czasu i… aut!

Przepisy umożliwiające zakup samochodu z pełnym odliczeniem VAT zaczęły obowiązywać 1 stycznia 2014 roku. Jednak auta z kratką można było już zamawiać dużo wcześniej – nawet pod koniec listopada ubiegłego roku. Wszystko dlatego, że dilerzy zawczasu przygotowali w ciemno szeroką ofertę zakupu takich samochodów, licząc przy tym, że rząd nie wycofa się z decyzji.

Ryzyko opłaciło się – w salonach samochodowych ruch jak przed monopolowym w czasach PRL-u. Wiele firm, które nie planowało zakupu nowej floty, zdecydowało się jednak na jej wymianę. Ta sytuacja spowodowała istny wir w salonach – sprzedano większość aut, a na nowe trzeba obecnie czekać nawet 8 tygodni. W takim przypadku istnieje jednak ryzyko, że samochodu nie uda się już zarejestrować jako ciężarowe, a co za tym idzie pozostanie nam odliczenie VAT w kwocie nie większej, niż 6 tys. zł. Warto więc sprawdzić które salony mają jeszcze samochody przygotowane do nowej homologacji.

auto z kratka kratka w samochodzie 17865948 Auta z kratką jeszcze w niektórych salonach!

Pełna lista modeli “bez VAT”. Jak widać niektórzy producenci zaspali. W zamian często oferują upusty na auta osobowe (źródło. Samar):

Audi
1. Audi Q3 (5 miejsc, brak kratki),
2. Audi Q5 (5 miejsc, brak kratki),
3. Audi A4 Avant/Allroad (5 miejsc, brak kratki),
4. Audi A6 Avant/Allroad (5 miejsc, brak kratki),
5. Audi A5 Sportback (4 miejsca, brak kratki),
6. Audi A7 (4 miejsca, brak kratki).

BMW
1. BMW X1 (4 miejsca, z kratką),
2. BMW X3 (4 miejsca, z kratką),
3. BMW X5 (5 miejsc, z kratką),
4. BMW X6 (5 miejsc, z kratką).

Citroen
1. Citroen Berlingo 1.6 HDI (5 miejsc, brak kratki),
2. Citroen C5 kombi 2.0 HDI 140 KM (5 miejsc, brak kratki).

Fiat
1. Fiat Fiorino (5 miejsc, brak kratki),
2. Fiat Doblo (5 miejsc, brak kratki).

Fiat (informacja niepotwierdzona)
1. Fiat Punto (4 miejsca, brak kratki),
2. Fiat 500L (4/5 miejsc, brak kratki),
3. Fiat Bravo (4 miejsca, brak kratki),
4. Fiat Freemont (4 miejsca, z kratką),
5. Fiat Scudo (5/6 miejsc, brak kratki).

Ford (informacja niepotwierdzona)
1. Ford Focus kombi (4 miejsca),
2. Ford Mondeo kombi (4 miejsca),
3. Ford Kuga (4 miejsca),
4. Ford C-MAX (5 miejsc),
5. Ford Galaxy (5 miejsc).

Honda (informacja niepotwierdzona)
1. Honda CR-V (4 miejsca, z kratką).

Hyundai
1. Hyundai i20 (4 miejsca, z kratką).
2. Hyundai i30 kombi (4 miejsca, z kratką),
3. Hyundai i40 kombi (4 miejsca, z kratką),
4. Hyundai ix20 (4 miejsca, z kratką),
5. Hyundai ix35 (4 miejsca z kratką).

Infiniti
1. Infiniti QX50 3.0d (5 miejsc, brak kratki),
2. Infiniti QX70 3.0d (5 miejsc, brak kratki).

Jeep (informacja niepotwierdzona)
1. Jeep Grand Cherokee.

Kia
1. Kia cee’d hatchback (4 miejsca, z kratką),
2. Kia Venga (4 miejsca, z kratką),
3. Kia Sportage (oferta w przygotowaniu).

Mercedes
1. Mercedes GLK (5 miejsc),
2. Mercedes M (5 miejsc),
3. Mercedes GL (5 miejsc),
4. Mercedes G (5 miejsc),
5. Mercedes Viano (5 miejsc),
6. Mercedes Vito (6 miejsc),
7. Mercedes Citan (5 miejsc).

Nissan (informacja niepotwierdzona)
1. Nissan X-Trail,
2. Nissan Pathfinder,
3. Nissan Murano.

Opel
1. Opel Astra hatchback/kombi (5 miejsc, brak kratki, wersja Enjoy 1.7D 110 lub 130 KM),
2. Opel Insignia kombi (5 miejsc, brak kratki, wersje Edition lub Cosmo 2.0D 130 KM),
3. Opel Combo Tour Van (5 miejsc, brak kratki, poza wersją z CNG).

Peugeot
1. Peugeot 508 kombi (5 miejsc, brak kratki),
2. Peugeot 3008 (5 miejsc, brak kratki),
3. Peugeot 5008 (5 miejsc, brak kratki),
4. Peugeot Partner Tepee (5 miejsc, brak kratki).

Porsche
1. Porsche Cayenne (5 miejsc, brak kratki).

SEAT
1. SEAT Alhambra (5 miejsc).

Skoda
1. Skoda Fabia hatchback (4 miejsca, brak kratki),
2. Skoda Rapid liftback (4 miejsca, brak kratki),
3. Skoda Roomster (5 miejsc, brak kratki),
4. Skoda Octavia kombi (5 miejsc, brak kratki, wybrane wersje silnikowe, napęd na jedną oś),
– 1,2 TSI / 63 kW ( 85 KM ),
– 1,2 TSI / 77 kW ( 105 KM ) 6-biegowy Start-Stop,
– 1,2 TSI / 77 kW ( 105 KM ) DSG Start-Stop,
– 1,6 TDI CR / 66 kW ( 90 KM ),
– 1,6 TDI CR / 77 kW ( 105 KM ),
– 1,6 TDI CR / 77 kW ( 105 KM ) DSG Start-Stop,
– 2,0 TDI CR / 110 kW ( 150 KM ),
– 2,0 TDI CR / 110 kW ( 150 KM ) DSG Start-Stop,
5. Skoda Yeti (5 miejsc, brak kratki),
6. Skoda Superb (5 miejsc, brak kratki).

Toyota
1. Toyota Auris hatchback/kombi (4 miejsca, z kratką, wybrane wersje),
2. Toyota Avensis kombi (4 miejsca, z kratką),
3. Toyota Verso (4/5 miejsc w zależności od wersji, z kratką),
4. Toyota RAV4 (4 miejsca, z kratką),
5. Toyota Land Cruiser (5 miejsc, z kratką),
6. Toyota Land Cruiser V8 (4 miejsca z silnikiem Diesla, 5 miejsc z silnikiem benzynowym, z kratką).

Volkswagen
1. Volkswagen Passat kombi (5 miejsc, brak kratki),
2. Volkswagen Touran (5 miejsc, brak kratki),
3. Volkswagen Tiguan (5 miejsc, brak kratki),
4. Volkswagen Sharan (5 miejsc, brak kratki),
5. Volkswagen Touareg (5 miejsc, brak kratki),
6. Volkswagen Caddy (5 miejsc, brak kratki),
7. Volkswagen Caddy Maxi (5 miejsc, brak kratki),
8. Volkswagen Transporter Kombi (5/6 miejsc, brak kratki),
9. Volkswagen Caravelle Trendline i Comfortline (5/6 miejsc, brak kratki).

Volvo
1. Volvo V40 (4 miejsca z kratką lub 5 miejsc bez kratki),
2. Volvo V60 (4 miejsca z kratką lub 5 miejsc bez kratki),
3. Volvo V70 (5 miejsc, z kratką lub bez kratki),
4. Volvo XC60 (5 miejsc, z kratką lub bez kratki),
5. Volvo XC70 (5 miejsc, z kratką lub bez kratki),
6. Volvo XC90 (5 miejsc, z kratką).

Adam Gieras

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz pomału doprowadzane do perełki Audi A4 B5 1.9 TDI 116 KM. Chciałbym na co dzień jeździć japońską limuzyną z lat 90-tych, np. Lexusem LS400. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...