Z okazji 25-lecia modelu RS4, Audi wypuszcza specjalną limitowaną odmianę tego auta. Czym się będzie wyróżniać oprócz żółtego lakieru?
Nie chce się wierzyć, ale to już ćwierć wieku kiedy niemiecki producent pokazał światu szybką wizję swojego sportowego kombi. Audi RS4 nie zawsze było tak kultowe jak większe RS6, ale to naprawdę świetny samochód. Aktualnie na te okrągłe urodziny producent przygotował po 250 sztuk wersji kombi i tyle samo odmiany sportback.
W 1999 roku zadebiutowało Audi S4 w wersji Avant o oznaczeniu B5, które mogło wyróżnić się 6-cylindrowym silnikiem Coswortha o mocy 380 KM i pojemności 2,7 litra. W 2001 roku pojawiło się prawowite Audi RS4, które posiadało specjalne wyposażenie.

Audi RS4 B9
Obecnie niemieccy inżynierowie przygotowali dwa nadwozia do sprzedaży. W obu pod maską pojawiła się podwójnie uturbiona jednostka V6 o sporej mocy. Różnica względem standardowego RS4 to 20 KM więcej – może nie jest to dużo, ale warto o niej wspomnieć. Teraz jest to 470 KM, co przekłada się na sprint do setki w 3,7 sekundy i moment obrotowy na poziomie 600 NM.
Samochód rozpędza się do 300 km/h, a o dobre zatrzymanie dba ceramiczny układ hamulcowy, a o dźwięk specjalny układ wydechowy z przepięknymi końcówkami.

Żółty lakier o nazwie Imola, to hołd do auta sprzed lat. Z czarnymi elementami i specjalnymi emblematami samochód wygląda bardzo dobrze. Żółta barwa przenika również do wnętrza samochodu – przeszycia na skórze oraz specjalne znaczki.
Co ciekawe, wspomniany motor otrzyma też Audi RS5 Performance Edition.
Magdalena Krupska
fot. Audi







