Audi R8 bez quattro? Teraz jest oficjalnie dostępne

Dla tych nielicznych, którzy chcieliby mieć sportowe Audi bez quattro producent z Ingolstadt przygotował R8 RWD.

Audi z tylnym napędem to rzadki przypadek. W końcu jeśli już występują modele z napędem na jedną oś, to na pewno na przód. Fani marki jednak nie wyobrażają sobie porządnego Audi bez quattro opartego o mechanizm Torsen. Teraz będzie można jednak kupić supersportowe R8 z RWD i to w regularnej sprzedaży. Wcześniej było to możliwe (2018) tylko w limitowanej do 999 sztuk wersji.

Stworzenie R8 z napędem na tył było stosunkowo proste, bo tego typu napęd mają wyścigowe odmiany Audi R8 LMS GT4. Z wyglądu zmiany są niewielkie: nieco większe kratki z tyłu, wyżej poprowadzony wydech i większy dyfuzor. Standardowo elementy wykończeniowe są polakierowane na błyszczący, czarny kolor. W środku emblemat ‘quattro’ został zastąpiony literami RWD. Klienci mogą wybrać RWD z nadwoziem Coupe lub Spyder.

Pod maską pracuje wolnossące 5.2 FSI V10 o mocy 540 KM. Moc trafia na tylne koła poprzez przekładnię S-tronic. Coupe potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 3,7 s, a Spyder w 3,8 s. Zamkniętą wersją maksymalnie można pojechać 320 km/h, o dwa szybciej niż Spyderem. Warto wspomnieć, że obydwie wersje są lżejsze o kilkadziesiąt kilogramów względem swoich odpowiedników z napędem quattro.

2020 audi r8 rwd 3 1024x576 Audi R8 bez quattro? Teraz jest oficjalnie dostępne

Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 144 tys. Euro za Coupe i 157 tys. za Spydera. R8 pozostaje ciekawą propozycją dla tych, którzy cenią sobie bezpośrednie doznania jakie zapewnia tylny napęd, choć pewnie pozostanie niszową propozycją nawet jak na standardy swojego segmentu.

Bartłomiej Puchała
fot. Audi

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.