Site icon Motopodprad.pl

Poznajcie nowe Audi Q6 E-Tron

Audi Q6 E-Tron

Platforma PPE wreszcie przybywa do czterech pierścieni. Nowe Audi Q6 E-Tron wjedzie na rynek w wersji bazowej oraz SQ6, która zaoferuje nam nawet do 517 KM mocy. Co jeszcze trafi na pokład niemieckiego elektryka?

Niemiecka marka zadbała o to, aby jej najnowszy elektryk oferował odpowiednie osiągi. Nowa platforma Premium Platform Electric, która po raz pierwszy trafia na pokład samochodu spod szyldu Audi oferuje 800-woltowy system obejmujący dwa silniki elektryczne. Nic więc dziwnego, że już podstawowy wariat Q6 E-Tron zaoferuje nam 388 KM mocy. Natomiast w wersji SQ6 możemy liczyć na 490 KM mocy. Oczywiście to nie szczyt mocy elektrycznego Q6. Jeżeli aktywujemy funkcje Launch Control, to otrzymamy 420 oraz 517 KM mocy w SQ6. Takie liczby przekładają się na wspaniałe osiągi. Już w tradycyjnym Q6 pierwsza setka wskoczy na licznik po zaledwie 5,9 sekund. Jeżeli przesiądziemy się do mocniejszego SQ6 czas ten spadnie do niespełna 4,3 sekundy.

W późniejszym czasie dołączy do nich również Sportback, a także wariant nastawiony na efektywność i zasięg. Jednak póki co skupmy się na teraźniejszości. Na pokład obu wersji trafi akumulator o pojemności 100 kWh, który pozwoli nam przejechać do 625 km na jednym ładowaniu. Nie tylko zasięg jest tutaj kluczowy. Dzięki 800-woltowej architekturze oraz możliwości ładowania wtyczką o mocy nawet 270 kW możemy naładować niemieckiego elektryka z 10 do 80 procent w zaledwie 21 minut.

Audi Q6 E-Tron to nowoczesna zabawka

Cztery pierścienie wspominają również, że architektura PPE została stworzona specjalnie w celu maksymalizacji zasięgu przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej dynamiki jazdy. Inżynierowie dobrze o to zadbali. Przednia oś została nieznacznie przeprojektowana, a same wahacze przesunięte. Skutkuje to przede wszystkim zaletami w zakresie pozycjonowania akumulatora wysokiego napięcia. Co więcej przekładnia kierownicza została przymocowana do ramy pomocniczej, aby poprawić kontrolę nad pojazdem. Na poprawę stabilności jazdy wpływają również szersze tylne opony.

Podczas gdy osiągi i moc są z pewnością częścią historii Audi PPE, zaawansowana technologia zastosowana w SUV-ie jest prawdopodobnie ważniejsza. Architektura E3 w Q6 E-Tron to wbudowany asystent, który opiera się na sztucznej inteligencji, aby nie tylko zarządzać różnymi systemami opartymi na Androidzie, ale także oferować proaktywne sugestie oparte na wyuczonych zachowaniach w czasie. System bazuje na nowej strukturze komputerowej, z pięcioma komputerami o wysokiej wydajności, które kontrolują wszystkie funkcje samochodu – od informacji i rozrywki przez prowadzenie. W przyszłości może również obejmować częściowo zautomatyzowaną jazdę.

Istnieje nawet awatar dla sztucznej inteligencji, który jest wyświetlany na środkowym 14,5-calowym wyświetlaczu lub na opcjonalnym wyświetlaczu head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Oprócz tego we wnętrzu znajdziemy 11,9-calowy zestaw cyfrowych zegarów oraz 10,9-calowy wyświetlacz przeznaczony dla pasażera. Oczywiście nie zabraknie w nim także pakietu najnowocześniejszych systemów wspomagania kierowcy.

Księgi zamówień dla nowego Audi Q6 E-Tron pozostają jeszcze zamknięte. Będziemy mogli zamówić model na początku drugiego kwartału bieżącego roku. Wtedy też poznamy cennik niemieckiego elektryka.

Damian Kaletka
Fot. Audi

Exit mobile version