Site icon Moto Pod Prąd

Audi e-tron – jeżdżące laboratorium

Technologiczny przełom w Audi – pierwsze seryjne auto elektryczne właśnie wjeżdża na rynek.

Dosłownie kilkanaście dni temu Mercedes zaprezentował swój pierwszy elektryczny model EQC, teraz czas na konkurencję zza miedzy. Wygląd nowego średniej wielkości SUV-a Audi nie zaskakuje. Widać tu wiele cytatów z najnowszych modeli np. Q8. Nowości zostały skrzętnie ukryte, a jedną z nich jest pojemna bateria 95 kWh w podłodze samochodu. Jest ona w stanie dać zasięg na poziomie 400 km (WLTP), choć auto ma aż 408 KM.

Jak z ładowaniem? Audi zastosowało nowatorski system baterii, które można naładować szybką ładowarką w około 30 minut do 80% zasięgu. Przy tym wszystkim producent z Ingolstadt zapewnia o sportowych osiągach i prowadzeniu samochodu. Nowością jest także system rekuperacji energii skuteczniejszy niż u konkurencji, będący w stanie 'odzyskać’ aż 30% zasięgu. 

Audi e-tron będzie w pewnym sensie pokazowym modelem Audi, dlatego dostanie wiele nowinek technologicznych, niekoniecznie stosowanych wcześniej. Aktywny tempomat ma współpracować z systemem rekuperacji energii, a w opcji dostępne będą cyfrowe lusterka.

Opublikowano cenniki e-trona dla USA. Kosztuje on tam od $74 800 (ok. 275 tys. zł). Zamówienia można już składać z zaliczką 1 tys. dolarów, ale dostawy rozpoczną się w połowie 2019 r.

Bartłomiej Puchała
fot. Audi

Exit mobile version