Audi A6 Avant 55TFSIe Quattro, bo taka jest jego pełna nazwa, jest kolejnym krokiem Audi w kierunku elektryfikacji całej gamy. A co za tym idzie ponad 360 KM, 500 Nm i aż 5.7 sekundy do 100km/h nie brzmi tak najgorzej. Do tego ponad 50 km na „prądzie” i niskie spalanie.

Jest to pierwsza w historii hybryda typu plug-in oferowana przez niemieckiego producenta, a to na dodatek w odmianie Avant. Ta wersja przyszła po niespełna roku od wprowadzenia na rynek wersji sedana PHEV.
Odmiana jest praktycznie bliźniacza w stosunku do odmiany sedan, a co za tym idzie mamy: 2-litrowy silnik TFSI, który generuje 248 KM, wspomagany jest silnikiem elektrycznym o mocy 141 KM, a co w sumie przekłada się na 362 KM i aż 500 Nm momentu obrotowego. A to wszystko dostępne już od 1250 obr/min. Napęd jest w zasadzie ten sam proponowany obecnie w Q5 55 TFSIe Quattro.
Jeżeli chodzi o osiągi oraz spalanie, to te zmierzone na podstawie norm WLTP przedstawiają się następująco. W trybie czysto elektrycznym auto będzie mogło przejechać do 51 km przy czym maksymalna prędkość może wynosić 135 km/h. Osiągi od 0-100 km/h to 5.7 sekundy co jest gorszym wynikiem od sedana PHEV o 0.1 sekundy. A prędkość maksymalna to 255 km/h.
Przyjemną wiadomością dla mieszkańców Niemiec będzie możliwość odliczenia 50% podatku ze względu na pełny tryb elektryczny. Ceny w UE zaczynać się będą od około 72 tys euro, ale w standardzie oferowane będą m.in światła LED matrix, sportowe siedzenia, 4-strefowa klimatyzacja, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi. Co ciekawe w standardzie jest też pakiet S-line, z czarną stylizacją, czarnymi lusterkami i przyciemnianymi szybami.
Ciekawa propozycja jeśli chodzi o samochody hybrydowe. A za 324 000 złotych tak jak w tym przypadku skonfigurujemy diesla o podobnej konfiguracji i osiągach.
Paweł Zaorski
fot. Audi