Site icon Motopodprad.pl

Audi A5 przechodzi lifting

2019 09 06 15 38 15 Audi S5 Sportback TDI 2020 1280 03.jpg obraz JPEG 1280×960 pikseli — Skala 9

2019 09 06 15 38 15 Audi S5 Sportback TDI 2020 1280 03.jpg obraz JPEG 1280×960 pikseli — Skala 9

Na rynek wjeżdża właśnie zmodyfikowane Audi A5 oraz jego szybsza odmiana S5. I wiecie co? Wbrew panującym trendom, ten sport pochodzi z silnika Diesla.

Benzyniaki w S5 będą oferowane, ale poza Europą, a to boli. U nas, pod maską 3-litrowe V6 z magicznymi literkami TDI o mocy 347 KM (maksymalny moment to 700 NM). Do setki auto rozpędzi się w mniej niż 5 sekund, a v-max standardowo ograniczono do 250 km/h.

Wróćmy jednak do podstawowego wariantu A5, który będzie dostępny (tak samo jak S5) w dwóch nadwoziach: pięciodrzwiowy Sportback i trzydrzwiowe coupe. Samochód po liftingu zyskał agresywniejszy przód, w którym mamy większe przetłoczenia. Z tyłu natomiast zmieniono lekko reflektory.

W wnętrzu natomiast zobaczymy nowy system MMI z 10,1-calowym ekranem bez pokrętła do sterowania. Standardowo otrzymamy również wi-fi na pokładzie oraz elektroniczny wyświetlacz zamiast zegarów.

Co ciekawe, nowe A5 będzie mogło być miękką hybrydą (odbiór energii podczas hamowania). Każde A5 z naszego rynku będzie miało jednak dostępną tylko automatyczną skrzynię biegów (7 stopniowy S-tronic lub 8-stopniowy Tiptronic).

Cenników i poszczególnych wersji jeszcze nie znamy, aczkolwiek minimalnie za 190-konne 40 TFSI będzie trzeba zapłacić około 190 tysięcy złotych patrząc na dane z Niemiec.

Konrad Stopa
fot. Audi

Exit mobile version