Inżynierzy Astona Martina wzbili się na wyżyny swoich umiejętności i przygotowali najmocniejszego DBS w historii. Nic w tym dziwnego, gdyż Aston Martin DBS 770 Ultimate będzie ostatnim modelem, w którym usłyszymy łabędzi śpiew brytyjskiej V12.
Coraz surowsze normy emisji spalin oraz zmieniające się trendy sprawiają, że producenci odchodzą od pakowania do swoich samochodów wielkich i potężnych silników spalinowych. Zamiast tego ich wzrok pada w kierunku elektryfikacji. Z tego też powodu Aston zamierza pożegnać swoją legendarną jednostkę napędową specjalną edycją DBS-a.
Nowy DBS 770 otrzymał podkręconą 5,2-litrową, podwójnie turbodoładowaną V12, która zapewnia okrągłe 770 KM mocy. Brytyjscy inżynierowie dokonali tego modyfikując układ dolotowy i zapłonowy silnika, aby uzyskać 7-procentowy wzrost ciśnienia doładowania. Co więcej podkręcili 8-biegową przekładnię. Efekt? Limitowany GT może rozpędzić się maksymalnie do 340 km/h.

Nie jest to jednak jedyna wprowadzona modyfikacja. W parze z większą mocą podąża zestaw mocniejszych hamulców. Wyczynowy DBS otrzymał 16,1-calowe oraz 14,1-calowe karbonowe tarcze umieszczone odpowiednio z przodu oraz z tył. Nie mogło również obejść się bez zmodyfikowania układu kierowniczego poprzez zastosowanie nowej kolumny kierowniczej typu solid-mount. Co więcej, podwozie zostało dodatkowo usztywnione, a skalibrowane zawieszenie zwiększa „kontrolę i opanowanie bez uszczerbku dla jakości jazdy”.
DBS 770 Ultimate został osadzony na 21-calowych felgach dostępnych w trzech wersjach wykończenia. Oprócz tego jego długa maska otrzymała nowy otwór wentylacyjny w kształcie „końskiego kopyta”. Całość została uzupełniona o nowy karbonowy splitter oraz wiele dodatków wykonanych z włókna węglowego i unikalny dyfuzor.

Do wnętrza pojazdu trafiły standardowe fotele Sports Plus pokryte pikowaną skórą i Alcantarą. Jednak całość została ubrana w kontrastowe wykończenie przeznaczone wyłącznie dla limitowanej wersji. Nie zabrakło także numerowanych plakietek potwierdzających ekskluzywne pochodzenie każdego z 499 egzemplarzy.
Nowy DBS 770 Ultimate powstanie w nakładzie zaledwie 300 coupe oraz 199 egzemplarzy cabrio Volante. Brytyjska marka nie zdradziła nam cen żadnego z wariantów, jednak jest to zupełnie nieistotne. Każdy z pojazdów został już dawno sprzedany. Produkcja rozpocznie się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku, a dostawy rozpoczną się latem.

Damian Kaletka
fot. Aston Martin