Przerobienie coupe w sedana to ryzykowne podejście, ale Mercedes lubi wyzwania. Poznajcie Mercedesa-AMG GT 4 door, który pojawił się już w naszym kraju. Ile kosztuje?
Tanio nie jest, ale nowe AMG cieszy się w Polsce bardzo dużym zainteresowaniem. Polska jest czwartym rynkiem w Europie, który kupuje szybsze Mercedesy.
Wróćmy jednak do tego opisywanego AMG-GT, ponieważ startuje ono od 430 500 złotych. Wersje dostępne w Polsce to:
- 43 – z silnikiem 3.0 R6 – 367 KM i 500 NM
- 53 – ten sam motor ale 435 KM i 520 NM
- 63 – ze specjalną skrzynią dziewięciostopniową i mocą 585 KM oraz 800 NM
- 63 S – z 639 KM i 900 NM – setka po 3,2 sekundach
Każda wersja to około 100 tysięcy więcej od poprzedniej, chociaż wersje 63 i 63S potrzebują od właścicieli aż 736 oraz 793 tysiące.
Co ciekawe plotki mówią o jeszcze szybszej wersji, która będzie korzystać z nowoczesnych technik hybrydowych. Łączna moc AMG GT4 73 może dobić nawet 840 KM.
A czy auto jest w ogóle warte zachodu? Moim zdaniem jedynie ze względu swojej innowacyjności i dziwnego nadwozia. AMG-GT nie zdobyło tak wielkiej popularności, jak konkurencyjne superauta, ale coupe z długą maską i krótkim tyłu mimo, że trochę zbyt owalne miało jakiś styl. Wersja 4drzwiowa trochę straciła, ale póki jest nowością na pewno znajdzie swoich nabywców.
Konrad Stopa
fot. Mercedes