Chyba najbardziej kontrowersyjny model marki w ostatnich latach daje nadzieje na lepszą przyszłość.
Junior, bo o nim mowa to bez cienia wątpliwości najbardziej kontrowersyjny model marki w ostatnich latach. Problemy zaczęły się już w momencie wyboru ostatecznej nazwy modelu. Po sporze z włoskim rządem ostatecznie zdecydowano na historyczną nazwę Junior. Największym zarzutem kierowanym przez klientów w stronę producenta jest – brak Alfy w Alfie. Nowe Scudetto, tablica umiejscowiona na środku zderzaka oraz wiele elementów wspólnych z Peugeotem czy Citroenem. To tylko kilka zarzutów skierowanych w stronę nowości Alfa Romeo.
Lista jest o wiele dłuższa i nawet zagorzały miłośnik marki ma problem by zaakceptować ten model. Jednak Alfa Romeo odważyła się i poszła trochę pod prąd. Z zamówień tylko od miłośników marki producent by się nie utrzymał na rynku. Dlatego stworzono bardziej uniwersalny model, który czerpie z bliźniaczych samochodów by ograniczyć koszty produkcji a co za tym idzie, cenę modelu.
Efekt jest zaskakujący. Alfa Romeo rozpoczęła rok 2025 ze stałym wzrostem udziału w rynku: przy 2283 rejestracjach na rynku włoskim marka odnotowała 1,7% udziału, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Największym sukcesem marki jest właśnie Junior. Od momentu premiery znalazł on przeszło 22 tysiące nabywców. To wielki sukces, ponieważ Raffaele Russo, dyrektor zarządzający Alfa Romeo Italia zakładał sprzedaż 20 tysięcy egzemplarzy do końca stycznia. Wynik ten udało się zdecydowanie przekroczyć. Wyniki sprzedaży mogą być tylko jeszcze lepsze. A to za sprawą rozszerzenia oferty o wersje Ibrida Q4. Sama Alfa Romeo już wkrótce rozpoczyna sprzedaż na rynkach Japonii i Australii. Junior jako uzupełnienie dostępnej oferty może okazać się dobrym posunięciem.
Chociaż Junior w dalszym ciągu budzi kontrowersje i jest też pierwszą w pełni elektryczną Alfa Romeo to odnosi sukces, którego marka tak potrzebuje. Być może modelem tym marka przełamie swoje lata słabości. Pamiętać należy, że jeszcze w tym roku zadebiutuje nowe wcielenie modelu Stelvio. W przyszłym roku z kolei można spodziewać się nowej Giulii. Według zapowiedzi nie będzie to już jednak klasyczny sedan.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Alfa Romeo