Alfa Romeo Stelvio wychodzi z ukrycia

Włoski producent przypuszcza szturm na SUV-y segmentu premium i to od razu w stylu Quadrifoglio.

 

Pomysł pełnokrwistego SUV-a marki Alfa Romeo dojrzewał wiele lat, potrzebował wiele konceptów i badań. Przecież koncept Kamal pokazano już 13 lat temu! Jednak dopiero teraz koncern Fiat-Chrysler Automobiles dojrzał do tego, żeby poszukać Alfie miejsca w segmencie premium i oto jest: Alfa Romeo Stelvio, czyli duży SUV spod znaku czterolistnej koniczyny.

 

Alfa Romeo Stelvio 4 Alfa Romeo Stelvio wychodzi z ukrycia

 

Design Stelvio można podsumować tak: kształt upodobniony do konkurencji z typowo włoskimi elementami. Wiele kształtów i linii naśladuje znakomicie przyjętą Giulię, a dotyczy to zarówno nadwozia jak i wnętrza. Za to ogólna sylwetka przypomina mi najbardziej Porsche Macan.

Pod maską Stelvio Quadrifoglio znajduje się ta sama jednostka co w Giulii Q: 2.9-litrowe V6 z doładowaniem generujące 510 KM. Silnik ten katapultuje to niemałe auto do 100 km/h w około 4 sekundy, a więc wstydu nie ma. Na liście wyposażenia tej wersji znajdziemy m.in. hamulce Brembo, karbonowe fotele Recaro i system audio Harman Kardon. Oczywiście w ofercie znajdą się też mniejsze jednostki benzynowe o pojemności poniżej 2 litrów oraz turbodiesle 2.2, w mocniejszych wersjach połączone z napędem na obie osie.

 

Alfa Romeo Stelvio 3 Alfa Romeo Stelvio wychodzi z ukrycia

 

Bartłomiej Puchała

Fot. Alfa Romeo

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.