Będzie to misja z gatunku bardzo trudnych. Tonale jest bowiem najrzadziej wybieranym modelem marki.
W teorii miał być sukces. W Genewie prototyp podbił serca odwiedzających. Wprost nie można było doczekać się debiutu. Model celował idealnie – w modny i rosnący w siłę segment podwyższanych aut kompaktowych. Obecnie mamy 2025 rok i Tonale jest ogonem sprzedaży marki Alfa Romeo. O przyczynach tej porażki nie ma sensu się rozpisywać.
Teraz Alfa Romeo próbuje ratować ten model. Tonale przeszło solidny lifting. Na szczęście dla Włochów nie ograniczono się tylko do kwestii wizualnych. Wizualnie zmieniono dużo, ale to co zyskało uznanie klientów pozostało bez zmian. Kształt lamp, a także ogólna forma tego samochodu, nie uległy zmianie. W dalszym ciągu będzie można mieć zarzut do źle dobranych proporcji auta (dziwny rozstaw osi). Trudno tu winić projektantów, wszak to tylko lifting. Z przodu mieniono kształt wlotów powietrza, w tym całego Scudetto, które jest teraz trójwymiarowe. Pod nim znalazło się miejsce do przymocowania tablicy rejestracyjnej. Z tyłu z kolei przeprojektowano zderzak a uzupełnieniem całości jest dobór felg aluminiowych o nowych wzorach.

Tonale po lifcie zyskało trzy dodatkowe barwy nadwozia. Są to Rosso Brera, Verde Monza i Giallo Ocra.
Zmiany zaszły również we wnętrzu. Mamy nowe wzory tapicerki. Mamy elektrycznie regulowanie, podgrzewanie i wreszcie wentylowane fotele przednie. Ładowarka indukcyjna od teraz ma też funkcje chłodzenia smartfona poprzez nawiew.

Zmiany zaszły także pod maską. I to ucieszy szczególnie zapalonych Alfisti Podstawowy zyskał trochę mocy. Oferuje teraz 175 KM i w dalszym ciągu jest połączony z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Hybryda plug-in generuje 270 KM, ma napęd na cztery koła (tylna oś napędzana jest jednostką elektryczną) i ma 6-biegowy automat. Włosi chwalą się, że miękka hybryda w końcu lepiej reaguje na gaz i jest bardziej dynamiczna. W samochodzie w końcu debiutuje system układu hamulcowego brake-by-wire, który ma być teraz jeszcze skuteczniejszy.

W przypadku Tonale Alfa Romeo przygotowała cztery warianty wyposażenia – Tonale, Sprint, Veloce i Milano Cortina 2026. Włoska marka nie potwierdziła jeszcze cennika dla modelu po liftingu.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Alfa Romeo








Komentarze 2