Alfa Romeo Junior miało zaszarżować rynki i zdobyć serca klientów. Mnogość wersji w formie konwencjonalnej lub elektrycznej na pewno kusi, ale teraz ma pomóc nowa wersja z 4×4. A czy Was taka opcja interesuje?
Alfa Romeo Junior 4×4 będzie oznaczona skrótem q4 jak inne modele tej włoskiej marki. Produkowane w Polsce auto zyskało tę wersję napędu, ponieważ tworzy się ją niewielkim kosztem. Wszystko dlatego, że do napędu tylnej osi służyć będzie motor elektryczny. Dokładnie tak samo jak w Avengerze 4xe.
Co ciekawe, dodatkowy silnik (mimo, że ma 21 KM) nie wpływa na większą moc całego układu samochodu. Jest więc lepsza trakcja oraz przyczepność, ale większa masa i gorsze osiągi.
Jeśli zależy nam na aucie spalinowym, to aktualnie można wybrać tylko jedną opcję. Jest to 136-konny wariant oparty na silniku benzynowym o pojemności 1,2 litra (3 cylindry). Oprócz motoru elektrycznego pojawiła się też mała bateria, do której energia trafia z rekuperacji, ponieważ całe auto to tzw. miękka hybryda.
Istotnym faktem na temat całego układu Junior 4×4 jest jego różna praca w zależności od prędkości, z którą auto się porusza. Do 30 km/h zawsze jest to napęd AWD, do 90 km/h tylna oś włącza się tylko w razie utraty trakcji, a powyżej 90 km/h samochód jest przednionapędowy.
Niestety nie znamy jeszcze cen takiej wersji, choć tanio na pewno nie będzie. Wizualnie ten wariant nie będzie zbytnio różnił się od podstawowego, także oprócz emblematu i jakiś dodatkowych funkcji w systemie multimedialnym bym się nie spodziewał.
Konrad Stopa
fot. Alfa Romeo
Zapraszamy na nasz kanał Youtube:
Powoli wchodzimy w dłuższe formy wideo, więc gdyby taka forma wam się spodobała, to bardzo prosimy o uwagi, komentarze, a także subskrypcje i łapki w górę. Oprócz czasu potrzeba też trochę motywacji i wyników, żeby powstawały kolejne produkcje. Piona.