• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Alfa Romeo Intensa — crema del raccolto

Marcin Koński Autor Marcin Koński
28/03/2025
w Nowe
1
Alfa Romeo Intensa 2025 01 fot. Marcin Koński

Alfa Romeo Intensa 2025 01 fot. Marcin Koński

346
SHARES
3.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Crema del raccolto, to nic innego, jak włoski odpowiednik frazy crème de la crème. Potocznie „coś najlepszego”, zdaje się doskonale pasować do nowej wersji specjalnej, jaką Alfa Romeo przygotowała do swoich modeli na ten rok. Czego zatem mogą się spodziewać nabywcy w 2025 roku? 

Jeśli chcesz zrozumieć motoryzacyjną „mowę ciała”, to pojawienie się edycji specjalnych w ofercie modelowej, oznacza dwie rzeczy. Albo producent celebruje jakiś sukces, bądź okrągłą rocznicę, albo próbuje utrzymać uwagę potencjalnych klientów na swoim samochodzie. Absolutnie, nie widzę w tym nic złego. W ten sposób, utrzymywano na rynku wspaniałą Pagani Zondę, aż do 2022 roku. Ogromna ilość edycji specjalnych (było ich w sumie 26, choć nie dam sobie ręki uciąć za tę liczbę) pozwoliła, by epicka Zonda, nie przeszła do historii na długo po pojawieniu się następcy, czyli Huayry. Swoją drogą, ta została zastąpiona w zeszłym roku, przez model Utopia.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

W podobny sposób, patrzę na kolejną edycję specjalną Alfy Romeo Giulii oraz Stelvio. Oba samochody, zadebiutowały na rynku w 2016 roku, co oznacza, że to obecnie jedne z najdłużej oferowanych aut w swoich klasach. Czy to coś złego? Absolutnie nie! To ostatnie, niezelektryfikowane samochody w gamie włoskiego producenta. Mało tego, właściwie ostatnie modele w swoich klasach, gdzie do uzyskiwania niutonometrów oraz koni mechanicznych, wykorzystuje się wyłącznie wybuchy, wywołane przez sprasowaną mieszanką powietrza oraz paliwa. Co więcej, oba samochody były naprawdę świetne w czasach, kiedy je testowałem i założę się, że dalej potrafią zachwycić.

Alfa Romeo Intensa 2025 02 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 02 fot. Marcin Koński

Intensa, czyli wszystko, co najlepsze

Odejdźmy na chwilę od romantyzmu, by skupić się na tym, co oferuje nowa wersja Alfy. Intensa, jako pierwsze wśród specjalnych, jest oferowana we wszystkich modelach włoskiego producenta. Co więcej, uplasowano ją na szczycie wersji wyposażeniowych, co oznacza, że poza garścią wyjątkowych detali, na wyposażeniu mamy wszystko, co mogą nam zaoferować Włosi. A czym wyróżniają się modele Intensa?

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to felgi. Duże, ciemne, o klasycznym wzorze i ze złotym wykończeniem. W mrocznej kolorystyce utrzymano też światła oraz lusterka, ozdobione dodatkowo motywem włoskiej flagi. Wybierając Intensę, musisz być przygotowany na pewne wyrzeczenia. Jakie? Na przykład kolor nadwozia. Samochody oferowane są w głębokiej czerni, sportowej czerwieni (czerwony Alfa i Etna) oraz w przepięknej zieleni Montreal. Żeby było jeszcze ciekawiej, tutaj też natrafisz na pewne gwiazdki. Junior, nie jest dostępny w kolorze czerwonym Etna i zielonym Montreal. Tonale, może być zielone, ale z czerwonych kolorów, dostępny jest wyłącznie pastelowy Alfa.

W środku, samochody wyróżniają się jasnobrązowym przeszyciem, wyszytym logotypem na zagłówkach przednich foteli oraz wytłoczoną nazwą wersji specjalnej na siedzeniach i podłokietniku. Fotele w Tonale oraz Junior, są częściowo pokryte skórą, a tam, gdzie jej nie ma, znajdziesz alcantarę. Flagowe modele Alfy Romeo, mają już w pełni skórzaną tapicerkę. Na koniec, wersje silnikowe oraz ceny. Wersja Intensa, dostępna jest praktycznie ze wszystkimi, obecnie oferowanymi silnikami. Z tego, co widziałem, wyjątkiem jest tylko 160-konny turbodiesel, którego znajdziesz w ofercie Giulii oraz Stelvio. No i oczywiście 2.9 V6, ale o tym wspomniałem tylko formalnie. Ceny Juniora Intense zaczynają się od 155 100 zł, za 136-konną wersję Ibrida. Tonale, kosztuje co najmniej 220 tysięcy złotych, Giulia 280 900 zł, a Stelvio minimum 311 tysięcy złotych.

Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 02 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 02 fot. Marcin Koński

Trochę Intensy w praktyce

I tutaj pewnie zakończyłbym prezentację, gdyby nie jazdy testowe. Prawdę mówiąc, było mi trochę wszystko jedno, jakie auto dostanę. Flagowe modele znam dość dobrze i cieszyłbym się z kolejnego spotkania, ponieważ są świetne. Pozostałej dwójki nie znam, więc też chciałbym spędzić za kierownicą któregoś z nich choć chwilę. Ostatecznie padło na Tonale Ibrida Plug-in Q4, czyli zestaw składający się z silnika elektrycznego oraz czterocylindrowej jednostki 1.3. W sumie, na papierze daje to 280 KM oraz 270 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu, Tonale rozpędza się do 206 km/h, a pierwsza setka, pada po nieco ponad 6 sekundach.

Czemu mówię „na papierze”? Tonale miało rozładowaną baterię trakcyjną, co oznaczało, że o pełnej mocy, mogłem sobie co najwyżej pomarzyć. Sam silnik spalinowy, produkuje dość pokaźne 180 KM, jednak w praktyce, jako takich fajerwerek, można było oczekiwać dopiero po wybraniu trybu sportowego. W ustawieniu Normal, Tonale było zaskakująco spokojne. Trochę wręcz apatyczne i to nie był jedyny problem, jaki miałem z tym samochodem. Poza samym, potencjalnie mocnym silnikiem, nieszczególnie mogłem doświadczyć curoe sportivo w teoretycznym następcy Giulietty QV. Owszem, jazda testowa trwała nieco ponad godzinę, podczas której zrobiłem skromne kilkanaście kilometrów po warszawskim Centrum. To, obecnie bardziej przypomina tor z przeszkodami w postaci korków i robót drogowych, więc skondensowanie wrażeń z jazdy, było bardzo konieczne. Czemu zatem twierdzę, że nie szło dogadać mi się z Tonale?

Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 17 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 17 fot. Marcin Koński

Wrażenia z jazdy z warszawskiego toru przeszkód

Rozładowany akumulator, to tylko początek komplikacji. Bardzo cieszyło mnie to, że do Tonale przemycono elementy, za które kocham Giulię i Stelvio. Kierownica oraz potężne łopatki do zmiany biegów, to elementy, do których zapała afektem każdy miłośnik sportowych akcentów. Bardzo szybko sięgnąłem za pokrętło DNA, wybierając odpowiedni tryb jazdy i zacząłem zabawę od pociągnięcia za aluminiową płytę z minusem, a tam? Długo nic i kompletnie wyzuta z emocji zmiana biegu. Byłem lekko zmieszany, bo nie tego spodziewałem się od samochodu, który reklamowany jest hasłem curoe sportivo. Kilka innych prób z klasycznym, sześciobiegowym „automatem”, poskutkowało tym, że zawiedziony, zrezygnowałem z dalszej zabawy.

Zacząłem więc szukać pazura w prowadzeniu i z początku, też nie było najłatwiej. W standardowym trybie, układ kierowniczy pracuje tak lekko, że mógłbym przysiąść, że skręcałem wyłącznie za pomocą siły woli. Jednocześnie też wyczucie samochodu na drodze, też było dość mgliste. Nie byłem do końca pewien tego, jak samochód poradzi sobie z zakrętem oraz czy utrzyma się zaplanowanej nitki, jednak powrót do sportowego ustawienia systemu DNA zmieniło to i owo.

Zawieszenie wyraźnie się usztywniło, a praca układu kierowniczego, była już bardziej oporna co sprawiło, że samochód zaczął się prowadzić pewnej. Owszem, Tonale wciąż ma daleko do prawdziwie sportowych nastawów, ale w takim ustawieniu, szybkie pokonanie zakrętu, nie stanowiło większego problemu. Jeśli chodzi o hamulce, to raczej powiem niewiele. Nie zapamiętałem ich negatywnie, ale też nie miałem okazji, by móc wykorzystać pełnię ich potencjału. Na tej płaszczyźnie mogę stwierdzić, że to chyba dobrze, jeśli nie mam nic do powiedzenia.

Alfa Romeo Intensa 2025 04 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 04 fot. Marcin Koński

Sportowe wrażenia z jazdy, to nie tylko mocny silnik

Niemniej jednak, Alfa Tonale trochę mnie rozczarowała. Jestem alfisti od kilkunastu lat, bardzo kibicowałem tej marce w momencie, kiedy wreszcie nabierze swojego, w pełni indywidualnego charakteru i mogłaby budować samochody zgodne ze swoim duchem (czyli po debiucie Giulii i Stelvio. Nawet spekulowano swego czasu, że następca Giulietty, również otrzymałaby napęd na tylną oś). Tymczasem księgowi uznali, że obecnie kupujących, interesuje wyłącznie nadwozie typu crossover albo SUV i to jest droga, jaką włoska marka powinna kroczyć.

Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 21 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 21 fot. Marcin Koński

Bardzo chciałbym dać hybrydowemu Tonale jeszcze jedną szansę, bo może pełnowymiarowy test ukazałby mi to, czego nie mogłem zobaczyć w godzinnej jeździe. Niemniej jednak, trudno mi uzasadnić wydatek ponad 290 tysięcy złotych na coś, co jest curoe sportivo wyłącznie z nazwy. Aaa i tak przy okazji. Wielu dziennikarzy swego czasu, dywagowało nad genezą słowa Tonale. Oczywiście, nazwa wzięła się od przełęczy w Alpach Retyckich. Junior jest więc pierwszym modelem Alfy Romeo, który zerwał z nazywaniem SUV-ów/crossoverów od włoskich przełęczy.

Marcin Koński

Zdjęcia Alfa Romeo Intensa:

Alfa Romeo Intensa 2025 01 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 01 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 02 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 02 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 03 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 03 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 04 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Intensa 2025 04 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 02 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 02 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 03 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 03 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 04 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 04 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 06 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 06 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 07 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 07 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 08 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 08 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 09 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 09 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 10 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 10 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 11 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 11 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 12 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 12 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 13 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 13 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 14 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 14 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 15 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 15 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 16 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 16 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 17 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 17 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 18 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 18 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 19 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 19 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 20 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 20 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 21 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 21 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 22 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 22 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 23 fot. Marcin Koński
Alfa Romeo Tonale Intensa Ibrida Plug in Q4 2025 23 fot. Marcin Koński

Zajrzyjcie również na nasz kanał na Youtube:

Tagi: AlfaAlfa Romeoalfa romeo intensanowa alfa
Poprzedni post

Masz ten samochód – lepiej nie sprawdzaj ceny na portalach aukcyjnych

Następny post

Kto najwięcej starci na amerykańskich cłach? Tesla również nie wyjdzie bez szwanku

Marcin Koński

Marcin Koński

Marcin Koński - autor Motopodprad.pl

Podobne artykuły

Volkswagen Golf R Variant (20)

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Autor Kacper Mazur
07/11/2025
0

Jaki Golf jest, każdy widzi i każdy wie. Przez lata stał się synonimem normalności, solidności i takiej codziennej, samochodowej poprawności....

Chery Tiggo 7 test

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Autor Bartłomiej Puchała
05/11/2025
1

Tiggo 7 wydaje się złotym środkiem w gamie koncernu Chery, choć nie wygląda tak designersko jak bardziej popularne propozycje. Więcej...

Renault Captur 2025 (14)

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Autor Piotr Rodzik
31/10/2025
0

„Ja nie jestem zupa pomidorowa, żeby każdy mnie lubił” – znacie to powiedzonko? Jak nie, to już znacie. I właśnie...

S cross vs SX4 (6)

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Autor Paweł Kaczor
30/10/2025
0

Są takie samochody, które się nie starzeją. Są takie auta, które dumnie czerpią ze swojej historii. Są takie modele, które...

Następny post
Toyota GR Supra

Kto najwięcej starci na amerykańskich cłach? Tesla również nie wyjdzie bez szwanku

Komentarze 1

  1. Pingback: Alfa Romeo spróbuje uratować Tonale | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.