• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio-Verde

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
15/05/2013
w Nowe
0
11 e1387268583408

11 e1387268583408

139
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Czasem po szczęście trzeba po prostu sięgnąć. W przypadku najmocniejszego i najdroższego auta ze stajni Alfy tę rękę trzeba mocno nadwyrężyć… Nie od dziś wiadomo, że samochody kupuje się oczami, czy jest coś lepszego niż czerwony lakier, opływowy kształt, troszkę arogancki i piękny ryk silnika? Taką czterolistną koniczynką możemy przejechać się już za jedyne 140 tysięcy złotych. Czy tyle może kosztować szczęście?

Warto przeczytać

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Cena może odstraszać ale lista dodatkowych opcji oraz wyposażenia podstawowego naszej wypasionej Julki zawstydza wiele starszych i droższych kolegów (BMW 1 Coupe, Audi S3). Kierowca otoczony jest pięknem wyposażenia oraz intuicyjnie rozmieszczonymi przyciskami deski rozdzielczej. Zwłaszcza kierowca płci żeńskiej doceni jakość wykończenia i detali. Wystarczy spojrzeć na aluminiowe, chromowane dodatki czy wielkie 18 calowe felgi. Sam kolor, który może być jedynie biały lub czerwony kosztuje 8000 zł. Z najbardziej ułatwiających życie dodatków mamy tutaj: czujniki parkowania z wyświetlaczem, elektryczne szyby, lusterka, fotele, które świetnie ogrzeją w zimie. W lecie natomiast pomoże dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja lub przyciemniona szyba z czujnikiem deszczu. Jakbyście chcieli jeździć w nocy nie zapominajcie o inteligentnych biksenonowych reflektorach.

Aczkolwiek to możecie sobie wyobrazić czytając na papierze. W praktyce tylko niektóre funkcje się przecież używa. To co nadaje ekskluzywności temu samochodowi, to super system BLUE ME z nawigacją Europy i wielkim ciekłokrystalicznym wyświetlaczem. System Audio, który współgra z całym układem jest urzekający. Julka posiada nawet wyjście USB czy komunikację Bluetooth z urządzeniami elektronicznymi, więc nie jest się zmuszonym na radio!

Nasze testowe autko bardzo dobrze nadaje się dla osób podróżujących samotnie lub z jednym pasażerem. Dla nich miejsca jest dużo, a bagażnik jest zaskakująco pojemny. Ogromny plus dla polskich realiów, gdzie pewnie i Alfa Romeo wozi piasek. Niestety moja dwójka przyjaciół na tylnej kanapie cierpiała niemiłosiernie na krakowskich ulicach. Twarde zawieszenie samochodu przystosowane jest na dobrej jakości autostrady, więc nie można mieć złudzeń, przecież to sportowy samochód. Komfort jazdy jest umiarkowany, ale emocje towarzyszące jeździe to niwelują.

Przejdźmy w końcu do sedna i omówmy to co tygrysy lubią najbardziej. Turbodoładowany benzynowy silnik 1750 TBI z 235 końmi pod maską dodają uśmiechu na twarzy. Pamiętajmy, że wygląd to nie wszystko, liczy się wnętrze! A tu jest co lubić. Rasowe osiągi na poziomie prędkości max 242 KM/H i niecałe 7 sekund do 100. Polskie przepisy niestety nie dadzą nam tego sprawdzić, ale ja wierzę liczbom, a Wy zaufajcie mi. Julka pozwala pracować w 3 trybach i to jest jej DNA – Dynamic, Normal i All Winter. Tryby różnią się nastawieniem silnika oraz układów elektrycznych. Polecam tryb sportowy, który wciska w siedzenie nawet małym muśnięciem pedału gazu, a obroty sprężarki ukazuje wyświetlacz (niesamowite doznanie).

Aby ujarzmić bestię potrzebne jest sporo elektroniki. ABS, ESP, ESR i wiele innych podnoszą bezpieczeństwo. Ale najważniejszym jest jego poziom. Kurtyny boczne, poduszki przednie i tylne dla wszystkich pasażerów dbają o to w najlepsze. Nawet nasza najmłodsza kilkuletnia pasażerka była zakochana siedząc w swoim foteliku.

Niestety sportowy samochód jest drogi w utrzymaniu. W dobie LPG i jak najbardziej oszczędnej jazdy Turbo Benzina nie jest ekologicznym rozwiązaniem. O ile w trasie udało mi się jechać na poziomie nawet 9l/100km to miasto kojarzy się 14 litrami. Możemy mówić, że to i tak niewiele, ale cena baryłki ropy raczej się nie zniży. Tryb Dynamic jest najmocniej spragniony i nie wiem czy jest możliwe zmieszczenie się poniżej 20 litrów. Dlatego też dane producenta jak zwykle zostały zweryfikowane.

Najdroższa ALFA ROMEO dostępna na polskim rynku jest ciekawą alternatywą z bardzo sportowym zacięciem. Na pewno jest to samochód niepowtarzalny, przykuwający uwagę ulicy, a przy tym spokojnie praktyczny.  Silnik dający niesamowite możliwości nieraz przyprawi nas o dreszcze i gęsią skórkę, więc faktycznie łatwo znaleźć czterolistną koniczynkę w sferze motoryzacji.

Konrad Stopa

Tagi: AlfaAlfa RomeoGiuliettaKonrad StopaQVRomeotest
Poprzedni post

Używane: 1994 BMW M3 E36

Następny post

Test: Lexus GS 450h F Sport

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

hyundai santafe 01

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Autor Redakcja Motopodprad
14/07/2025
0

Wakacje to najlepszy i czasami jedyny moment na rodzinny wyjazd. Warto mieć do tego zadaania odpowiedniego kompana. Dlatego my postanowiliśmy...

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

Hyundai Tucson 1.6 T GDI HEV 4WD 2024 29 fot. Marcin Koński

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Autor Marcin Koński
07/07/2025
0

Czy jedna, bądź dwie zaskakująco pozytywne cechy, mogą mieć przełożenie na odbiór całego samochodu? W psychologii, taki zjawisko nie jest...

c300 de (14)

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

Autor Konrad Stopa
04/07/2025
0

Gama współczesnych modeli Mercedesa jest naprawdę szeroka. Są auta sportowe, elektryczne, ale także z silnikami Diesla czy hybrydy z wtyczką....

Następny post
hdr 1388327026777

Test: Lexus GS 450h F Sport

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.