• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Alfa Romeo Giulia oficjalnie

Adam Gieras Autor Adam Gieras
25/06/2015
w Newsy
1
136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Długo czekałem na ten moment i jeżeli chodzi o stronę techniczną chyba było warto. Natomiast ostateczny wygląd mocno mnie rozczarował. Ile jest Alfy w Alfie Giulii?

Warto przeczytać

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Produkcja przepięknej do dziś Alfy Romeo 159 zakończyła się, choć wcale jeszcze nie musiała, w 2011 roku. Te 4 lata dały Włochom wystarczająco dużo czasu na to, żeby przygotować godnego następcę pięknej historii sportowych sedanów klasy średniej. Wczoraj, na dzień przed wcześniej zapowiadaną datą Włosi zaprezentowali wreszcie ostateczny wygląd Giulii. Na zdjęciach widać niestety tylko słynne „scudetto”, czyli atrapę chłodnicy w kształcie tarczy herbowej i felgi, których wygląd rzeczywiście od razu mówi z jakim autem mamy do czynienia.

A poza tym? Przód jakby z Jaguara, bok przypomina ten w BMW 3, a z tyłu mamy trochę Maserati, trochę Mazdy 6 i kropelkę Infiniti. Dobrze, że nie znajdziemy tu nawet kawałka blachy przypominającego Chryslera, ale mimo wszystko mam żal do Włochów, że się nie postarali. Auto jest oczywiście ładne, ale patrząc na inne projekty zbyt nudne i trochę uwstecznia dotychczasowy dorobek.

Na pocieszenie miłośnicy marki w wersji QV otrzymają silnik V6 o mocy 510 KM prosto z Ferrari (udany powrót do pomysłu Włochów z 1986 roku, gdy w Lancii Themie zamontowano V8 właśnie z Ferrari). Tak potworna moc w Giulii ma pozwolić jej na katapultowanie się do pierwszej setki w zaledwie 3,9 sekundy!!! Alfa w najmocniejszej wersji będzie oferowana zarówno z napędem na tył jak i 4×4. Co ważne, na jednego konia mechanicznego przypadną w niej tylko 3 kg masy, a stosunek rozkładu masy przód/tył wyniesie równe 50/50.

Pozostałą paletę jednostek poznamy na jesieni. Póki co Włosi zdradzili jednak, że pod blachą Giulii znajdzie się wielowahaczowe zawieszenie Multilink, sportowo zestrojony układ kierowniczy, system Torque Vectoring, który będzie miał za zadanie przenosić w płynny sposób napęd na tylną oś oraz Integrated Brake System, który pozwoli zatrzymać nową Alfę praktycznie w miejscu.

Ciekawy jestem wyglądu deski rozdzielczej no i oczywiście cennika Giulii. Na to przyjdzie nam jeszcze chwilę pewnie poczekać…

agier

 

4157
4157
3178
3178
2228
2228

 

fot. materiały producenta

Tagi: aktualnościAlfaalfa romeo guliaGiulianowośćzdjęcia
Poprzedni post

Clarkson, Hammond i May ruszyli w światową trasę – w październiku przyjadą do Polski

Następny post

Audi prezentuje nowe A4

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Wnetrze Porsche Cayenne po liftingu

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Faceliftingi mają to do siebie, że w większości przypadków zmiany są kosmetyczne i tylko wytrwani znawcy dostrzegą zmiany. Przy Porsche...

Toyota Supra

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Autor Konrad Stopa
30/03/2023
0

Brzmienie silnika w sportowym samochodzie to ważny jego aspekt. Jak brzmi Toyota Supra z trzylitrowym silnikiem z sześcioma cylindrami? Nie...

Dragonfly

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Jazda w terenie odbywać może się na różne sposoby. Jedni wybiorą auto, inni motocykl, a przy mniej wymagającej podróży wystarczy...

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

Następny post
2015 06 29 12 39 11 Audi A4 2016 picture 02 1024x768

Audi prezentuje nowe A4

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET