• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

7 najczęstszych awarii w samochodach marki Citroen

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
20/11/2017
w Porady
0
citroen na lace

citroen na lace

359
SHARES
3.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Mechanicy samochodowi zgodnie twierdzą, że w najbardziej awaryjnych samochodach dominują francuskie marki. Coś w tym jest, bo usterki w popularnych Citroenach można mnożyć w nieskończoność, choć są one uzależnione w znacznej mierze od konkretnego modelu. Co zatem najczęściej psuje się w Citroenach?

Warto przeczytać

Wosk do lakieru samochodowego niejedno ma imię. Co o nim powinieneś wiedzieć?

Czy Polacy uważają auta elektryczne za przyszłość motoryzacji?

Co zrobić ze starym filtrem DPF?

 

1. Tylna belka skrętna

 

To chyba najczęściej psujący się element francuskich samochodów. Większość kierowców prędzej czy później musi zdecydować się na regenerację tylnej belki. Układ ten nie jest prosty, ponieważ składa się z wielu elementów: poprzecznica, czopy, łożyska igiełkowe, sprężyny, wahacze itp., dlatego też naprawa wymaga doświadczenia i sporej wiedzy. Więcej szczegółów odnośnie naprawy tylnej belki można znaleźć na stronach serwisów naprawczych takich jak www.szmytek.pl/tylna-belka-co-to-jest/, gdzie dostępne są zdjęcia poglądowe i szczegółowe opisy regeneracji tego elementu. Najczęściej naprawy dotyczą modeli Citroen Picasso, AX, Saxo, ZX, Berlingo i Xsara.

 

2. Wycieki i nieszczelności

 

Wycieki i nieszczelności to powszechny problem samochodów marki Citroen. Najczęściej dotyczą one wycieku oleju z silnika, ale i układu chłodniczego. Złą sławą cieszą się także przewody hydrauliczne, rozdzielacze ciśnienia oraz układ hydropneumatyczny zawieszenia. Takie problemy najczęściej zdarzają się w Citroenach C3.

 

3. Zawodna elektryka

 

Elektryka na desce rozdzielczej również pozostawia wiele do życzenia. Wskaźniki mogą sugerować błędy w funkcjonowaniu auta, odmawiać posłuszeństwa może centralny zamek i immobilizer, nawet kierunkowskazy mogą przestać reagować na polecenia kierowcy. To się często zdarza w Citroenach Xantia.

 

4. Wszechobecna korozja

 

Korozja to jedna z najczęściej wymienianych wad francuskich samochodów. Rdzą pokryć się może nie tylko karoseria, ale także kable, które odpowiedzialne są za elektrykę czy klimatyzację. Korozja na początku może nie być widoczna, ale to nie znaczy, że jej nie ma. Często rozwija się na profilach zamkniętych, późne dostrzeżenie problemu może skutkować dosyć kosztowną naprawą.

 

5. Usterki napędu

 

Benzynowe silniki dosyć dobrze sobie radzą i nie są aż tak awaryjne, jak silniki diesla. W takich przypadkach często mamy do czynienia z uszkodzeniami świec żarowych czy turbosprężarek, co generuje spore koszty naprawy.

 

6. Przednie zawieszenie

 

Problemem w niektórych Citroenach bywa też zawieszenie, szczególnie w modelu C3. Głównie chodzi o przednie zawieszenie i trwałość tego elementu, a raczej jego brak. Decydując się na tanie zamienniki trzeba liczyć się z częstymi naprawami, nawet co 5-10 tysięcy przejechanych kilometrów. Lepiej zainwestować w oryginalne części, dzięki czemu sporo zaoszczędzimy, bo naprawy będą rzadsze.

 

7. Klocki i tarcze hamulcowe

 

Klocki i tarcze hamulcowe w Citroenach, szczególnie w modelu C4 Picasso, nie cieszą się długą trwałością. Ulegają one szybkiemu zużyciu, co skutkować może wyczuwalnymi wibracjami na kierownicy podczas hamowania i istotnie wpływają na komfort jazdy. Trzeba więc liczyć się z częstymi naprawami tych elementów, by móc bezpiecznie poruszać się po drodze.

 

Źródło: Szmytek.pl / art. sponsorowany

 

Tagi: awariacitroenco się psuje w citroenachporadyuszkodzenia citroena
Poprzedni post

Test: Volkswagen Crafter 2.0TDI 140KM – szyty na miarę

Następny post

Franca na Nokianach #6: zima, zima, zima jak to ty!

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Wosk

Wosk do lakieru samochodowego niejedno ma imię. Co o nim powinieneś wiedzieć?

Autor Redakcja Motopodprad
20/05/2022
0

Wosk do lakieru samochodowego może mieć różne formy i przeznaczenie. Zależnie od produktu, może być wykorzystywany do wzmocnienia wytrzymałości powłoki...

ev tour 5

Czy Polacy uważają auta elektryczne za przyszłość motoryzacji?

Autor Redakcja Motopodprad
18/05/2022
0

W obecnych czasach jesteśmy świadkami dość istotnego przełomu na rynku motoryzacyjnym. A w każdym razie w segmencie samochodów osobowych, do...

dpf

Co zrobić ze starym filtrem DPF?

Autor Redakcja Motopodprad
18/05/2022
0

Filtr cząstek stałych, znany też jako DPF, przez wiele lat był tematem ożywionych dyskusji w kręgach osób związanych z motoryzacją....

renault arkana hybrid 10 1

Post-pandemiczna rzeczywistość atakuje motoryzację

Autor Adam Gieras
13/05/2022
0

Tanio już było. W ciągu roku z ogłoszeń używanych aut zniknęło ponad 150 000 ofert. Nowych samochodów z kolei w...

Następny post
IMG 0914

Franca na Nokianach #6: zima, zima, zima jak to ty!

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.