Mechanicy samochodowi zgodnie twierdzą, że w najbardziej awaryjnych samochodach dominują francuskie marki. Coś w tym jest, bo usterki w popularnych Citroenach można mnożyć w nieskończoność, choć są one uzależnione w znacznej mierze od konkretnego modelu. Co zatem najczęściej psuje się w Citroenach?
1. Tylna belka skrętna
To chyba najczęściej psujący się element francuskich samochodów. Większość kierowców prędzej czy później musi zdecydować się na regenerację tylnej belki. Układ ten nie jest prosty, ponieważ składa się z wielu elementów: poprzecznica, czopy, łożyska igiełkowe, sprężyny, wahacze itp., dlatego też naprawa wymaga doświadczenia i sporej wiedzy. Więcej szczegółów odnośnie naprawy tylnej belki można znaleźć na stronach serwisów naprawczych takich jak www.szmytek.pl/tylna-belka-co-to-jest/, gdzie dostępne są zdjęcia poglądowe i szczegółowe opisy regeneracji tego elementu. Najczęściej naprawy dotyczą modeli Citroen Picasso, AX, Saxo, ZX, Berlingo i Xsara.
2. Wycieki i nieszczelności
Wycieki i nieszczelności to powszechny problem samochodów marki Citroen. Najczęściej dotyczą one wycieku oleju z silnika, ale i układu chłodniczego. Złą sławą cieszą się także przewody hydrauliczne, rozdzielacze ciśnienia oraz układ hydropneumatyczny zawieszenia. Takie problemy najczęściej zdarzają się w Citroenach C3.
3. Zawodna elektryka
Elektryka na desce rozdzielczej również pozostawia wiele do życzenia. Wskaźniki mogą sugerować błędy w funkcjonowaniu auta, odmawiać posłuszeństwa może centralny zamek i immobilizer, nawet kierunkowskazy mogą przestać reagować na polecenia kierowcy. To się często zdarza w Citroenach Xantia.
4. Wszechobecna korozja
Korozja to jedna z najczęściej wymienianych wad francuskich samochodów. Rdzą pokryć się może nie tylko karoseria, ale także kable, które odpowiedzialne są za elektrykę czy klimatyzację. Korozja na początku może nie być widoczna, ale to nie znaczy, że jej nie ma. Często rozwija się na profilach zamkniętych, późne dostrzeżenie problemu może skutkować dosyć kosztowną naprawą.
5. Usterki napędu
Benzynowe silniki dosyć dobrze sobie radzą i nie są aż tak awaryjne, jak silniki diesla. W takich przypadkach często mamy do czynienia z uszkodzeniami świec żarowych czy turbosprężarek, co generuje spore koszty naprawy.
6. Przednie zawieszenie
Problemem w niektórych Citroenach bywa też zawieszenie, szczególnie w modelu C3. Głównie chodzi o przednie zawieszenie i trwałość tego elementu, a raczej jego brak. Decydując się na tanie zamienniki trzeba liczyć się z częstymi naprawami, nawet co 5-10 tysięcy przejechanych kilometrów. Lepiej zainwestować w oryginalne części, dzięki czemu sporo zaoszczędzimy, bo naprawy będą rzadsze.
7. Klocki i tarcze hamulcowe
Klocki i tarcze hamulcowe w Citroenach, szczególnie w modelu C4 Picasso, nie cieszą się długą trwałością. Ulegają one szybkiemu zużyciu, co skutkować może wyczuwalnymi wibracjami na kierownicy podczas hamowania i istotnie wpływają na komfort jazdy. Trzeba więc liczyć się z częstymi naprawami tych elementów, by móc bezpiecznie poruszać się po drodze.
Źródło: Szmytek.pl / art. sponsorowany