• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

5 zaskakujących pojedynków spod świateł

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
21/02/2017
w Fascynacje
0
glowne

glowne

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Opisywane auta to prawdziwa motoryzacyjna ekstraklasa sprzed lat. Uchodziły niegdyś za bardzo szybkie. Czas jednak jest nieubłagany i obecnie niektóre całkiem niepozorne nowe auta mogą wprawić właścicieli tych jeżdżących legend w zadziwienie. 

Warto przeczytać

10 kultowych samochodów, których projekt powstał poza macierzystą fabryką

Rolls-Royce w formie karawanu pogrzebowego

Caravans Salon – wspomnienie

Przed Wami pięć pojedynków spod świateł, których wynik może być zaskakujący.
Co nie znaczy, że „szybsze” zawsze jest „fajniejsze”…

ADVERTISEMENT

mercedes s vs passat 2.0

1. Mercedes W140 S600 vs VW Passat 2.0 TDI

Tak, tak. Ukochana limuzyna królów, gwiazd i gangsterów z lat 90 dostaje „wciry” od poczciwego Passata. Z silnikiem Diesla.
Co prawda nie jest to pierwszy lepszy Passat TDI, bo mówimy o 240 konnej wersji z podwójnym doładowaniem, napędem na cztery koła i automatem. Ale i klasyczny przeciwnik nie ma się czego wstydzić. 6.0 V12 i 394 lub 408 KM – w zależności od roku produkcji – kiedyś wystarczyło niemal na każdy samochód na drodze. Dziś Passat jest szybszy o 0.3 sekundy (6.6 vs 6.3 s do setki).
No cóż, po skończonym wyścigu kierowca Mercedesa zawsze może powiedzieć, że wcale się nie ścigał. Bo w „sześćsecie” nic nie musisz.

honda bmw 3

2. Honda NSX vs BMW X3

NSX to prawdziwa legenda. Współtworzony przez wspaniałego Ayrtona Sennę supersamochód, nazywany japońskim Ferrari. Piękny, dopracowany technologicznie, wyprzedzający swoje czasy. Wówczas (debiut w 1990 r.) również bardzo szybki.
Dziś czasy nieco się zmieniły. W latach świetności NSXa o SUVach dopiero zaczynano myśleć, zaś diesle były kojarzone raczej z autami roboczymi. Obecnie jednak, BMW X3 w wersji 3.0d (258 KM) pozwala na osiągnięcie setki w identycznym czasie 5.9 sekundy.
A więc nieduży SUV i to wcale nie w najmocniejszej wersji silnikowej (w sprzedaży jest jeszcze 313 konna odmiana 35d…) idzie łeb w łeb z jednym z najbardziej fascynujących supersamochodów wszech czasów. Ech…
Czy jest jednak na sali ktoś, kto z tej dwójki wybrałby BMW?

skoda porsche

3. Porsche 911 vs Skoda Octavia

OK, ten pojedynek nie jest do końca fair. W końcu Porsche, które biorę tu pod uwagę pochodzi z pierwszej serii i było produkowane od 1964 roku. Jego dwulitrowy silnik wytwarzał 130 KM, co pozwalało na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 9 sekund.
Na ówczesne czasy to był doskonały wynik. Zresztą to od takiego modelu rozpoczęła się trwająca nadal historia ikonicznego 911, które zachwyca kierowców na całym świecie po dziś dzień. Niestety, kierowca dawnego 911 nie będzie zbyt zachwycony, gdy obok niego na światłach stanie chociażby aktualna Skoda Octavia. Wystarczy 150 konny silnik 1.4 TSI, by osiągnąć 100 km/h w 8.1 s i zostawić poczciwe Porsche daleko w tyle. O ile oczywiście kierowcy klasycznego Porsche będzie się chciało ścigać ze Skodą. W co wątpię.

skoda superb vs honda s2000

4. Honda S2000 vs Skoda Superb

Mówi się, że Honda S2000 doprowadziła do wdowieństwa większą liczbę kobiet, niż niektóre konflikty zbrojne.
Ten 240 konny, dziki, tylnonapędowy roadster (dziś egzemplarze bezwypadkowe są niemal nie do dostania) daje mnóstwo frajdy z jazdy… Ale do pierwszej setki rozpędza się w 6.2 s, o ile kierowca nie boi się docierać do końca ogromnej skali obrotomierza. Zaś nowa Skoda Superb z dwulitrowym, doładowanym silnikiem o mocy 280 KM, sprzężonym z dwusprzęgłowym automatem robi to w 5.8 s, a więc niemal o pół sekundy szybciej. Spod świateł sportowa Honda zostaje z tyłu. I to niezależnie od warunków, bo zestaw „napęd na cztery koła + DSG” daje rodzinnej Skodzie przewagę właściwie zawsze i wszędzie.

enzo gtr

5. Ferrari Enzo vs Nissan GTR

Ferrari Enzo do dziś jest dla mnie synonimem supersamochodu. Co ja mówię, nawet hipersamochodu! Niesamowicie dopracowane technicznie, będące niemalże drogową wersją bolidu F1. I to z czasów, gdy team Ferrari odnosił największe sukcesy (debiut w 2002 r.). Nazwane na cześć samego założyciela firmy, astronomicznie drogie i dostępne jedynie dla nielicznych. Ferrari samo wybierało, kto dostąpił zaszczytu stania się właścicielem Enzo. Setka w 3.3 sekundy to nawet dziś, po kilkunastu latach, wynik godny najlepszych. Ale Japończycy nic nie robią sobie z europejskich świętości. Kosmiczne, niewyobrażalne 2.7 sekundy do 100 km/h w modelu GTR z roku 2017 pozwala na zostawienie wspaniałego Ferrari z tyłu. W odróżnieniu od Enzo, posiadaczem GTRa może stać się każdy, kogo na to stać – a jego cena wynosi mniej więcej tyle, ile właściciel Ferrari płaci w serwisie podczas dwóch przeglądów. A więc GTR może i jest szybszy. Ale elitarne Enzo jest jedyne w swoim rodzaju. Już jest klasykiem, a za kilkanaście lat jego ceny poszybują w kosmos. A że jakaś japońska zabawka jest szybsza?

Nie bądźmy śmieszni…

Mikołaj Adamczuk 

fot. pinterest, cnn.com, motorstown.com, dianomotor, autoblog, Moto Pod Prąd, fahrwerk.pl

Tagi: który szybszymotofascynacjeosiągipojedynki spod świateł
Poprzedni post

Będzie szybki Yaris z prawdziwego zdarzenia

Następny post

Test: Peugeot 3008 1.6 THP – wirtualny lew

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

mercedes benz slr mclaren koncept

10 kultowych samochodów, których projekt powstał poza macierzystą fabryką

Autor Bartłomiej Puchała
21/11/2023
0

Za projekt i produkcję niektórych ikon motoryzacji nie były odpowiedzialne firmy, których logo umieszczono na masce. Znaleźliśmy dziesięć takich przykładów....

karawan rolls royce 2

Rolls-Royce w formie karawanu pogrzebowego

Autor Konrad Stopa
17/11/2023
0

Podobno Roll-Royce jest bardzo mocno uczulony na przeróbki swoich samochodów. Ciekawe co powiedzą na karawan pogrzebowy Rolls-Royce na podstawie modelu...

20

Caravans Salon – wspomnienie

Autor Paweł Oblizajek
14/11/2023
0

Wydarzenie Caravans Salon miało miejsce trzy tygodnie temu w Poznaniu. Po krótkiej wizycie emocje jednak nadal nie opadły. Nie ukrywam,...

bmw carlex

To klasyczne BMW odpicowali Polacy

Autor Konrad Stopa
14/11/2023
0

Carlex Design to utytułowana firma z Polski, która zajmuje się przygotowaniem wnętrz pojazdów. Projekty są zawsze na tyle zjawiskowe, że...

Następny post
Peugeot 3008 6 e1487604594382

Test: Peugeot 3008 1.6 THP - wirtualny lew

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version