• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

5 minut z – Lexus LC500h

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
26/09/2017
w Nowe
0
1 5

1 5

244
SHARES
2.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Od tego auta nie można odwrócić wzroku. Jego kosmiczna sylwetka obraca ludziom głowy, jakby były kołowrotkach. Lexus LC po prostu magnetyzuje, ale czy tak samo przyciąga za kierownicę? Miałem „5 minut” by to sprawdzić!

Warto przeczytać

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

 

W skrócie Lexus LC to udany współczesny odpowiednik LFA. Na ulicy wygląda tak samo egzotycznie, nielogicznie, ale na szczęście jest bardziej przystępny i przez to zapewne będzie bardziej popularny. Po roku od światowej premiery powoli trafia na polskie ulice.

 

Sylwetka tego sportowego coupe po prostu urzeka. Długa maska i krótki tył przynosi na myśl najlepsze karoserie świata. Wielki grill na masce oraz ostre linie dobrze definiują cechy Lexusa. Najbardziej egzotyczne są jednak chyba same reflektory, które oprócz dobrych parametrów technicznych, są nie do podrobienia. Drugim tak charakterystycznym elementem są klamki (na stałe wsunięte w drzwi), które automatycznie się wysuwają podczas otwarcia centralnego zamka. Tak więc wizualnie jestem zafascynowany nowym LC – z 21-calowymi felgami nawet w białym lakierze „dawał radę”.

Szokująco było również we wnętrzu samochodu. Zestawienie kolorystyczne pomarańczowego (skóra) i granatowego (alcantara) jest trochę przaśne i pasuje bardziej do tuningu z Dubaju lub Tokio niż eleganckiego, azjatyckiego producenta. Abstrahując jednak od tego, LC to typowy sportowiec. Siedzi się w nim nisko i pewnie, a wszystkie opcje skierowane są pod kierowcę. Dzięki temu środek ciężkości jest blisko niego, by lepiej wyczuć samochód. Wnętrze to typowe 2+2, ale nie będę ukrywał, że auto jest raczej dla duetu.

 

 

Pozwólcie, że ominę szereg elektronicznych bajerów, które Lexus posiada. Ważnym aspektem jest to, że ich ergonomia jest prosta, a sterowanie za pomocą gładzika działa lepiej niż w poprzednich Lexusach. Nie rozumiem tylko pokręteł wystających z obudowy zegarów, którymi sterujemy ESP lub trybami jazdy – po prostu wyglądają dziwnie. W aucie za prawie pół miliona złotych nie brakuje za to udogodnień w kwestiach komfortu, audio (Mark Levinson) lub bezpieczeństwa. Nie zabrakło również mechanicznie przesuwanej tuby zegarów za kierownicą znanej z poprzednich modeli tego luksusowego producenta.

W krótkim spotkaniu z autem ważne jest pierwsze wrażenie. Te z serca już znacie, a jak z rozsądkiem? Do chwilowej dyspozycji miałem wersję hybrydową Lexusa LC500. Co oznacza taka specyfikacja? Oprócz zaawansowanej inżynierii (Multi Stage Hybrid System) to benzynowy motor V6 o pojemności 3,5 litra wraz z motorem elektrycznym, który wspomaga auto w dole do prędkości 140 km/h. Tandem ten rozpędza auto do setki w 5 sekund, dając maksymalny moment obrotowy już od chwili ruszenia (500 NM). Moc maksymalna? 367 koni mechanicznych.

 

 

I to najlepsze co może spotkać Cię w tej hybrydzie. Wbicie w fotel i prowadzenie. Lexus LC500h trzyma się drogi jak mało, które auto. W ogóle nie czuć w nim prędkości, a dzięki trybom jazdy może być uniwersalny. Stąd nie jest ani za miękki, ani za twardy, a prowadzi się przy tym bardzo łatwo.

Na minus muszę jednak zaznaczyć skrzynię biegów z hydrokinetycznym sprzęgłem dając aż 10 przełożeń. Działa błyskawicznie, ale ma pewne „ale” – przy znacznym przyspieszaniu trochę wyje. Drugie co może rozczarować to dźwięk silnika, lecz w hybrydzie to raczej normalne. Przecież w ekologicznych autach liczy się bardziej, żeby słychać go nie było.

Jak zatem czuje się po chwili z LC500h? Jestem trochę zmieszany, ale zaciekawiony. Czuję, że zwykła odmiana LC500 przekona mnie w 100 %. Może już niedługo będzie okazja sprawdzić V8 i 471 KM – trzymajcie kciuki.

 

Konrad Stopa

Fot. Grzegorz Wawryszczuk

 

DSC 9010
DSC 9010
1 5
1 5
22070482 1577747062247199 1760597657 o
22070482 1577747062247199 1760597657 o
22068735 1577747135580525 132816517 o
22068735 1577747135580525 132816517 o
22050863 1577747035580535 1389296907 o
22050863 1577747035580535 1389296907 o
22017012 1577747042247201 472752472 o
22017012 1577747042247201 472752472 o
22047191 1577747048913867 1784280996 o
22047191 1577747048913867 1784280996 o
22047541 1577747072247198 1326798602 o
22047541 1577747072247198 1326798602 o
22047518 1577747108913861 2108689403 o
22047518 1577747108913861 2108689403 o
22017092 1577747038913868 2075393431 o
22017092 1577747038913868 2075393431 o
22047208 1577747082247197 308489857 o
22047208 1577747082247197 308489857 o
22047641 1577747085580530 752999449 o
22047641 1577747085580530 752999449 o
22047586 1577747112247194 1734715301 o
22047586 1577747112247194 1734715301 o
22016885 1577747068913865 627202631 o
22016885 1577747068913865 627202631 o
22016808 1577747022247203 533056333 o
22016808 1577747022247203 533056333 o

 

Za udostępnienie auta dziękujemy Lexus Kraków!

Tagi: 5minutzhybrydalc500hlexuslexus lc500
Poprzedni post

Dlaczego warto tankować na polskich stacjach?

Następny post

Zaniżone odszkodowanie z OC? Jest na to sposób!

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Suzuki Sx4 22 3

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Autor Konrad Stopa
27/05/2022
0

Zniknęła nazwa SX4, a nadwozie zyskało całkiem nową szatę. Przed Państwem świeże Suzuki S-cross, które z systemem miękkiej hybrydy dobrze...

Range Rover Sport 1

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Autor Redakcja Motopodprad
26/05/2022
0

Ciemna kotara, zasłaniająca krwistoczerwonego Range Rovera, skrywa dokładnie to, czego można było się spodziewać po stylizacji nowych luksusowych SUV-ów spod...

Jaguar F type 22 46

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

Autor Konrad Stopa
25/05/2022
0

Omawiając preferencje potencjalnych klientów Jaguara trudno stwierdzić, że ich głównymi wymaganiami będą sportowe emocje. Z drugiej jednak strony marka ta...

Range Rover Velar 37

Test: Range Rover Velar – dostojność w każdym calu

Autor Konrad Stopa
23/05/2022
0

Kiedy Range Rover Velar wchodził na salony zrobił szum w motoryzacyjnym światku. To był przełom w brytyjskiej marce, która przeszła...

Następny post
wypadek

Zaniżone odszkodowanie z OC? Jest na to sposób!

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.