• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

1000 KM, V8 z turbo i napęd AWD – takie jest nowe Ferrari SF90 Stradale

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
29/05/2019
w Newsy
0
ferrari sf90 stradale 1

ferrari sf90 stradale 1

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ferrari nawet jak robi hybrydę, to nie ma  kompromisów.

To nie jest następca LaFerrari. Nie ma wolnossąccego V12, więc nie zajmuje zaszczytnego miejsca na szczycie drabiny hipersamochodów. Mimo to wciąż jest to samochód mocniejszy niż LaF sprzed 6 lat. Moc SF90 Stradale wynosi okrągłe 1000 KM będące efektem pracy zespołu czterech silników.

Warto przeczytać

Kolejny sukces Fiata w Brazylii

Dobry rok Iveco w Polsce

Robert Kubica wraca do ścigania w WEC

Gros należy tutaj do uturbionego V8. To nowa jednostka będąca ewolucją motoru 3.9 zgarniającego regularnie nagrody dla silnika roku. Na samej benzynie SF90 generuje 780 KM, więc jest najmocniejszym wozem z Maranello z V8 w historii. Do tego 3 silniki elektryczne, z czego dwa przy przednich kołach tworzą coś na wzór napędu AWD z preferencją tyłu. Co ciekawe skrzynia biegów jest mniejsza i lżejsza niż w 488 Pista, bo nie ma biegu wstecznego. Do tyłu można jechać tylko na prądzie.

  • nowe ferrari
  • nowe ferrari
  • nowe ferrari

Osiągi? Lepsze niż w LaFerrari

Na prostej Ferrari SF90 osiąga 100 km/h w 2,5 s. Maksymalnie popędzi 335 km/h, a wokół toru testowego Fiorano robi okrążenie w bardzo podobnym czasie jak LaFerrari. Mimo wszystko najbardziej niesamowita jest możliwość jazdy tym piekielnym samochodem w trybie EV. Wtedy maksymalnie można rozwinąć 135 km/h na dystansie do 25 km. Ferrari zapewnia o dopracowanej aerodynamice – auto generuje 390 kg docisku przy 250 km/h.

  • nowe ferrari
  • nowe ferrari

Wnętrze

Kokpit SF90 Stradale nawiązuje do bolidów F1. Mamy więc mnóstwo przycisków na kierownicy i duży wyświetlacz zamiast zegarów. Są 4 tryby jazdy: eDrive, Hybrid, Performance i Qualify. Tłumacząc na polski: tryb prądu, tryb oszczędny, taki do jazdy po drogach i taki dla szaleńców. Całe auto jest 30 kg lżejsze niż LaFerrari, szybciej przyspiesza do 200 km/h, a przy tym sztywniejsze. Bazuje przy tym na zupełnie innej architekturze, bez podwozia typu mocoque.

Ferrari SF90 Stradale będzie kosztować w okolicach 400 tys. funtów, a w Polsce cena pójdzie w miliony złotych. Oprócz wersji Stradale powstanie jeszcze bardziej ekstremalna, lżejsza odmiana z przeznaczeniem torowym.

Bartłomiej Puchała
fot. Ferrari

Tagi: aktualnościferrarihybrydanewspremierastradalesupersamochód
Poprzedni post

Test kamerki samochodowej: TrueCAM A7s

Następny post

Test: Volkswagen up! GTI – tylko nie mów o nim mały!

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.

Podobne artykuły

Kolejny sukces Fiata w Brazylii

Kolejny sukces Fiata w Brazylii

Autor Paweł Oblizajek
04/02/2023
0

Fiat w Europie prawie nie istnieje. W Brazylii z kolei, motoryzacja opiera się o modele Fiata. Bardzo trudno jest wyjaśnić...

IVECO S WAY AMAZON

Dobry rok Iveco w Polsce

Autor Paweł Oblizajek
03/02/2023
0

Niemal każda marka mierzyła się z problemami w 2022 roku. Jedne marki zanotowały spektakularne spadki w ilości sprzedanych samochód, inne...

le mans

Robert Kubica wraca do ścigania w WEC

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Kubica niedawno pożegnał się z Formułą 1 i krakowski kierowca trafi do belgijskiego zespołu WRT, by jeździć w wyścigach długodystansowych....

VW Golf Alltrack2

Golf zdetronizowany

Autor Paweł Oblizajek
03/02/2023
0

Volkswagen Golf był nie tylko najchętniej wybieranym kompaktem w Europie, ale przez lata utrzymywał pozycję lidera sprzedaży na Starym Kontynencie....

Następny post
vw up gti 3

Test: Volkswagen up! GTI - tylko nie mów o nim mały!

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET