Od ładnych dobrych lat mieszka i pracuje w Dubaju otaczając się najdroższymi samochodami świata. Zaczynał jako mechanik, a teraz jeździ unikatowymi supercarami na co dzień. 10 pytań do… zawitało do ZEA i przepytało Mateusza Todryka!
Aktualnie Mateusz pracuje w wyjątkowym miejscu jakim jest dubajskie The Space DXB. Ciężko to wytłumaczyć, ale to plac zabaw dla motomaniaków i garaż marzeń z najlepszymi samochodami świata. To taki mały klub, w którym możesz zostawić swoje auto w dobrych rękach, by w każdym momencie było do dyspozycji właściciela. Z resztą zobaczcie sami:
Robi wrażenie! Obserwujcie więc kanał Mateusza i sociale samej firmy, to zobaczycie takie smaczki jak McLaren P1, LaFerrari czy Pagani, Koenigseggi etc. Choćby tu na Instagramie – KLIK.
Zacznijmy jednak w końcu naszą serię!
1. Jakie było Twoje pierwsze auto i jak je wspominasz?
Moje pierwsze w życiu auto zostało kupione na spółkę razem z kolegami z gimnazjum. Był to zaporożec, którego bardzo dobrze wspominam.
Zaś pierwsze auto, którym poruszałem się i było w pełni moje była Toyota Corolla E12 w kombi.
2. Czy próbowałeś kiedykolwiek zaimponować komuś (np. dziewczynie) swoim samochodem?
Czy próbowałem zaimponować samochodem? Dobre pytanie, ponieważ według mnie nie, jednak z zewnątrz mogło to tak wyglądać. Zawsze starałem się posiadać auta inne niż wszyscy. Pierwszym takim autem był 200sx S13 i był to rok 2007. Na pewno jednak lubiłem zaimponować umiejętnościami jazdy.
3. Jakiego auta nie życzyłbyś nawet wrogowi?
Bazując na obecnym doświadczeniu to na pewno nie życzę nikomu McLarena P1. Koszt serwisu baterii hybrydowej to jakiś kosmos.
Bazując na autach przyziemnych nie życzę nikomu nowej Łady;)
4. Czym jeździsz na co dzień i dlaczego?
Z uwagi na miejsce, w którym przebywam, mam duży wybór aut do jazdy na co dzień. Takie stricte daily mam dwa – audi Q8 z 3.0 tfsi i M760Li. Oba auta są komfortowe, dają frajdę z jazdy i są bezawaryjne

5. Czy masz na koncie jakieś punkty karne?
Mandaty w Emiratach są na tyle drogie, że nie opłaca się łamać przepisów i moje konto jest zerowe.
6. Co sądzisz o polskich kierowcach?
Jeżeli rozmawiamy w kontekście jakimi są kierowcami w ruchu codziennym to nie mam na ten temat zdania gdyż ostatnie lata jestem tylko gościem na polskich drogach. A jeżeli mówimy o sporcie to uważam, że mamy wielu świetnych kierowców.
7. Który z motoryzacyjnych mitów jest Twoim ulubionym?
Jest ich cała masa, ale takim mitem z mojej młodości od zawsze były magnetyzery podnoszące moc i obniżające spalanie.
Bazując na doświadczeniu z Emiratów, najlepszym mitem jest to, że filtrów powietrza nie trzeba wymieniać a wystarczy je przedmuchać. Dorzucam zdjęcia.


8. Najciekawsza anegdota z warsztatu?
Do tej historii, a nawet dwóch historii, należy dołączyć zdjęcie;) Pierwsza dotyczy Lamborghini Huracan i zapytania, czy na pewno trzeba zmieniać klocki, bo przecież jeszcze są. Klient (wypożyczalnia aut) wysłał do warsztatu kierowcę, z powodu dźwięków wydobywających się z przodu auta. Po zerknięciu w zacisk zobaczyłem stan okładzin mniejszy niż wymagane minimum, co widać na zdjęciu. Oczywiście kierowca stwierdzał, że nie trzeba wymieniać, bo przecież na drugim klocku jeszcze jest trochę okładziny.

Druga anegdota jest o sposobie, w jaki naprawiono drzwi w Rolls Royce Phantom. Auto zostało dostarczone prosto z serwisu z Arabii Saudyjskiej po bardzo drogiej naprawie. Serwis nie mógł poradzić sobie z elektryką więc auto trafiło w moje ręce. Po zdjęciu panelu drzwiowego moim oczom ukazał się panel podłogowy. Tłumaczenie właściciela było bezcenne – „To jest Rolls Royce przecież. Do budowy auta używa się drzewa” ;)

9. Motocykl czy samochód?
Tutaj muszę postawić znak równości. Auto daje poczucie bezpieczeństwa, motocykl zaś poczucie wolności i ukojenie myślom.
10. Gdyby nie motoryzacja to…
Gdyby nie motoryzacja to nadal siedziałbym za biurkiem projektując sieci energetyczne a pomiędzy projektami skakałbym po słupach, aby umożliwić dostawę energię;)
Pytania dodatkowe ponad standardowe 10, bo ta dyszka to za mało ;)
KLIKNIJ
1. Czy polski mechanik ma szansę w Dubaju?
Każdy ma szanse wszędzie. Wszystko zależy od zdolności, charakteru, charyzmy i motywacji.
2. Który supersamochód ma ciekawe lub tanie rozwiązania?
Ciekawym rozwiązaniem może poszczycić się Koenigsegg, którego sztywny dach można schować pod przednią pokrywą. Zaś tanim rozwiązaniem jest użycie zwykłego kluczyka VAG jako zapasowego kluczyka w autach Bugatti.
I co? Pozazdrościć takiego etatu? Z jednej strony na pewno, ale odpowiedzialność za takie kwoty to masakra. No i jeszcze ta pogoda… Oczywiście żartuje – praca marzeń, także Mateuszowi dziękuje za rozmowę i trzymam kciuki za rozwój kanału. Poza tym często możecie go zobaczyć wśród innych twórców, którzy odwiedzają to motoryzacyjne miejsce. I to nie tylko z Polski – piątki ze Shmee150, to już nie przelewki.
Rozmawiał Konrad Stopa