10 pytań do… Damiana Śmigielskiego

Damian Śmigielski, architekt, mechanik, miłośnik lotnictwa, który jak sam mówi lubi motoryzację. Znacie go pewnie przede wszystkim z programów: Tool Box, Jednoślad, Motocyklicznie, Mechanik czy Anatomia Miasta w TVN Turbo. Obecnie, jako Skodovy, udowadnia, że bycie Skodziarzem to żaden obciach. Prowadzi też własnego bloga o wszystkim co jeździ, lata i sprawia mu przyjemność. Dziś odpowiedział na nasze pytania. Zapraszamy!

Z Damianem jesteśmy prawie sąsiadami. I choć z początku nasze internetowe potyczki często przypominały starcie dojrzałego faceta z młokosem – zdarzało się, że go prowokowałem – to z czasem przybrały one całkiem normalnych kształtów. Myślę, że wszystko dzięki temu, że mieliśmy okazję poznać się osobiście i trochę pogadać. Dziś coraz częściej się z Damianem zgadzam. To mądry chłop jest i zacnie, że zgodził się odpowiedzieć na “10 pytań do…”.

 

1. Jakie było Twoje pierwsze auto?

Oczywiście Fiat 126p. Kosztował 6mln złotych i był w opłakanym stanie. Włożyłem w niego masę pracy i sprzedałem za 8mln… Później były kolejne Maluchy, dwa Tarpany, Duży Fiat… Trochę tego się uzbierało.

 

2. Jakie auto byś kupił, gdyby nie ograniczały Cię środki finansowe?

Gdyby mnie nie ograniczały środki finansowe, to sam zbudowałbym sobie auto… i to nie jedno.

 

3. Jakim autem chciałbyś zaimponować:

  • Dziewczynie?

Dziewczynom nie imponuję samochodami… Nie rozumiem pytania ;-)

  • Kumplom?

Zbudowałbym auto…

  • Dziadkowi?

Mój dziadek nie żyje… Żeby jemu zaimponować musiałbym zbudować parowóz. Chociaż… Myślę, że byłby dumny z każdego mojego auta.

 

4. Jakiego auta nie życzyłbyś nawet wrogowi?

Nie mamy tu wystarczająco dużo miejsca, żeby wymienić wszystkie. Generalnie nie życzę nikomu auta, na które go nie stać.

 

5. Czym jeździsz na co dzień i dlaczego?

W garażu mam dwie Škody, Hondę Africa Twin i Vespę. Škodami jeżdżę od 1997 roku. Ponieważ nigdy mnie nie zawiodły i nie sparzyłem się na serwisie… Nadal nimi jeżdżę. Superba kupiłem na wyrost. Wystarczyłaby Octavia… Chciałem mieć Superba i już. Oczywiście zakup nie był racjonalny, ale dobrze mi się jeździ Superbem. Africą jeżdżę, bo ją kocham, mimo długiej listy jej wad. Vespą nie jeżdżę, bo szlag ją trafił. Nie wiem czy zostanie naprawiona. Straciłem do niej serce.

 

13511042 596159470562332 3053597099997688771 n 10 pytań do... Damiana Śmigielskiego

 

6. Ile masz punktów karnych lub ile dostałeś w życiu mandatów?

Nie mam zielonego pojęcia.

 

7. Gdyby nie motoryzacja to co? Co kręci Cię oprócz samochodów?

Pierwszą miłością mojego życia jest lotnictwo. Motoryzacja przy tym to popierdółka.

 

8. Najciekawsza anegdota z planu zdjęciowego, testowego itp. ?

Niedawno robiliśmy materiał w okolicach hotelu Arłamów… Nieopatrznie odpaliliśmy drona. Po chwili latał nad nami drugi dron, ten należał jednak do Straży Granicznej. Chwilę później odwiedzili nas żołnierze… Skończyło się na poważnej rozmowie. Ufff…

 

9. Motocykl czy samochód?

Trudne pytanie, ale chyba motocykl.

 

10. Który z motoryzacyjnych mitów jest Twoim ulubionym?

Jest ich tak wiele, a ludzka głupota tak bezgraniczna… Lubię te jałowe dyskusje o wyższości diesla nad benzyną, mocy nad momentem i wszystkie mity olejowe. Do pewnego momentu można boki zrywać.

 

Gdybyście chcieli bliżej przyjrzeć się działalności Damiana Śmigielskiego, to znajdziecie go na fanpage’u oraz na blogach: www Damiana, Skodovy czy w Warsztacie Castrola.

Od niedawna Damian ma swój vlog na YouTube.

 

 

Dzięki Damian za rozmowę! 

 

Adam Gieras

Fot. Damian Śmigielski

 

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz pomału doprowadzane do perełki Audi A4 B5 1.9 TDI 116 KM. Chciałbym na co dzień jeździć japońską limuzyną z lat 90-tych, np. Lexusem LS400. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...