Żegnaj Fluence, witaj… Megane!

Kończy się produkcja Renault Fluence. Teraz z fabryki w tureckiej Bursie będą wyjeżdżać Megane Sedan.

 

Zmiana nazwy kompaktowego sedana Megane widocznie nie wyszła koncernowi Renault na dobre. Francuzi po kilku latach postanowili powrócić do dobrze znanej klientom marki i oto pokazano nowego sedana w pełnej krasie. Nie jest niespodzianką, że naśladuje on styl większego Talismana zarówno sylwetką, kształtem lamp, dużym logo na przednim grillu jak i designem wnętrza. Od hatchbacka ma go wyróżniać większa przestrzeń z tyłu oraz oczywiście bagażnik – aż 510 litrów.

 

2017 renault megane sedan 3 Żegnaj Fluence, witaj... Megane!

 

Pod maską dokładnie ta sama gama co w pozostałych Megane – benzynowe silniki o mocach 115 i 130 KM oraz turbodiesle 90, 110 i 130 KM. Na gorętsze wersje przyjdzie trochę poczekać, choć wątpimy, by objęły one akurat sedana. W zależności od jednostki napędowej w Megane uświadczymy skrzynię manualną pięcio lub sześciobiegową, sześciobiegowy automat, lub siedmiobiegową skrzynię dwusprzęgłową.

Megane Sedan z Turcji trafi także do 20 innych krajów, gdzie ten rodzaj nadwozia jest szczególnie uznawany, być może także do Polski.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Renault

 

2017 renault megane sedan 2 Żegnaj Fluence, witaj... Megane!

 

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.