Wideo: Mazda 3 2.0 165 KM SkyPassion

To już moje drugie spotkanie z Mazdą 3. Identyczny kolor i silnik, jak w testowanej w kwietniu 2014 roku trójce, żeby nie powtarzać tego, co napisałem wcześniej, sprowokowały mnie do nagrania pierwszego wideotestu. 

Mazda 3, którą odebrałem z salonu przy Górczewskiej w Warszawie na przełomie lipca i sierpnia różni się od egzemplarza testowanego przeszło półtora roku temu tylko wersją wyposażeniową. Tym razem w moje ręce trafiła bowiem najbogatsza trójka ze skórzaną tapicerką, systemem head-up, audio BOSE i większymi felgami. Pod maską pracował jednak ten sam, sprawdzony, wolnossący silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 165 KM.

Minęło sporo czasu, a ja przecież nie próżnowałem. Przejechałem tysiące kilometrów za kierownicami rynkowych konkurentów Mazdy 3 i trochę obawiałem się powrotu na siedzenie japońskiego samochodu z duszą KODO. Na szczęście niepotrzebnie – Trójka to bardzo dojrzały i świetnie jeżdżący samochód. W dodatku jego osiągi na tle rynkowych, turbodoładowanych rywali wcale nie rozczarowują. Rozczarowuje za to kilka niuansów, których pewnie nie znajdziecie w Golfie, Leonie czy nawet nowej 308-ce. Jakich dokładnie?

Wideotest został usunięty

Dlaczego? Jakość wideo oraz ewidentne błędy debiutanta pomogły mi podjąć jedyną słuszną decyzję, a mianowicie, żeby test, który obejrzało w sieci przeszło 3 tysiące osób (ogromnie za to dziękuję) wrócił na twardy dysk mojego komputera. Proszę o zrozumienie i zapraszam do moich kolejnych testów na kanale MotoPodPrąd na YouTube.

Niedawno podzieliłem się moimi spostrzeżeniami na temat Renault Kadjara. Sprawdźcie czy rzeczywiście skrzypi:

 

 

Adam Gieras

 

Wygląd: (9 / 10)
Wnętrze: (7 / 10)
Silnik: (9 / 10)
Skrzynia: (9 / 10)
Przyspieszenie: (8 / 10)
Jazda: (9 / 10)
Zawieszenie: (8 / 10)
Komfort: (7 / 10)
Wyposażenie: (8 / 10)
Cena/jakość: (8 / 10)
Ogółem: (82/100)

 

 

 

Dane techniczne:  

Moc: 165 KM
Przyspieszenie 0−100 km/h: 8,2 s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Pojemność silnika: 1998 cm3
Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
Pojemność bagażnika: 364 litry
Pojemność zbiornika paliwa: 51 litrów
Masa własna: 1293 kg
Spalanie (test): średnie: 8,2
maksymalne: 9,8
trasa: 6,5
autostrada: 8,3
miasto: 7,8–8,8 l/100 km

 

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM AT, zwana Francą oraz Hyundai i30 1.4, zwany przeze mnie pieszczotliwie Nissanem. Chciałbym na co dzień jeździć Lexusem LS400 z końcówki lat 90-tych. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...