400 konna wersja Golfa generuje 450 Nm momentu obrotowego. Pojawił się więc problem z dobraniem do tego „przecinaka” odpowiedniej skrzyni biegów. Podobno szykuje się aż 10-biegowe DSG!
Na Golfa R400 czekamy od Targów Samochodowych w Pekinie. Volkswagen, widać bardzo wziął sobie do serca zobowiązanie, że ten projekt ujrzy światło dzienne, bo tęgie głowy dumają obecnie nad problemem przeniesienia mocy 400-konnej, 2-litrowej jednostki. 7-biegowa skrzynia DSG może nie dać sobie rady z olbrzymim momentem obrotowym, wynoszącym 450 Nm.
Dlatego w Volkswagenie wpadli na pomysł, żeby do R400 dołożyć 10-biegowe DSG. Obawiam się trochę, że w tym przyspieszającym w około 3,9 sekundy do setki pocisku, 10 biegów może popsuć przyjemność z jazdy. A może lepiej zrobić coś szalonego i zamontować manual?
Adam Gieras
fot. materiały producenta