Uszkodzone pompowtryskiwacze – przyczyny awarii i ich regeneracja

Nieznajomość zasad użytkowania diesla oraz brak podstawowej wiedzy mogą wpłynąć na pogorszenie stanu pompowtryskwiaczy, a w rezultacie – na ich awarię. Co zrobić, aby tego uniknąć?


Pompowtryskiwacz to urządzenie stosowane w silniku o zapłonie samoczynnym, czy jak kto woli – w dieslu. Służy on do podawania paliwa pod dużym ciśnieniem. Pompowtryskiwacz łączy w sobie funkcje pompy wtryskowej i wtryskiwacza sterowanego elektrozaworem. Jak każdy podzespół, tak i on, ulega uszkodzeniom na skutek niewłaściwej eksploatacji. Pompowtryskiwacze mają wiele zalet, ale też nie są wolne od wad.

Jedną z głównych przyczyn awarii pompowtrysków jest zanieczyszczony olej napędowy. Dlatego szczególną uwagę należy przykładać do jakości ropy, jaką tankujemy. Nie warto jej kupować z nieznanych źródeł. Być może zaoszczędzisz, ale odwróci się to przeciwko tobie prędzej czy później. Warto też mieć świadomość, że awaria pompowtryskiwaczy bywa efektem awarii innego podzespołu. Niestety, ale zdarza się to dość często. Uszkodzenia pompowtrysków bywają też spowodowane ich naturalnym zużyciem. Czym dłużej użytkujemy dane auto, tym większe prawdopodobieństwo, że pora zregenerować pompowtryskiwacze. Awaria pompowtrysków może być też wynikiem niepoprawnego ich montażu bądź regulacji. Źle przeprowadzony tuning silnika może spowodować awarię końcówek pompowtrysków. Innymi przyczynami uszkodzeń tego podzespołu są m. in.: spadek mocy silnika, awaria tłoka oraz wzrost zadymienia spalin.

Właściwie przeprowadzona naprawa pompowtryskiwaczy gwarantuje zaoszczędzenie sporej kwoty. Koszt zakupu nowych pompowtrysków jest nieproporcjonalnie wyższy do ich regeneracji. Należy jednak pamiętać o tym, że trzeba udać się ze swym problemem do profesjonalnego serwisu, który dysponuje całym potrzebnym zapleczem technicznym. Regeneracja pompowtryskiwaczy jest dość złożonym procesem, do którego nie wystarczą tylko odpowiednie urządzenia, ale również bystre oko fachowca.

Naprawa pompowtrysków powinna zacząć się od oględzin i ogólnego przyjrzenia się im. Być może już na tym etapie możliwa będzie jakakolwiek wstępna ocena ich stanu. W następnym kroku, pompowtryskiwacze zostają rozłożone na pojedyncze elementy oraz poddane weryfikacji na mikroskopach cyfrowych. Z reguły na tym etapie możliwe już jest postawienie jakiejś diagnozy. Później, pompowtryski czyszczone są w specjalistycznych myjkach. Sprawdzane jest także ciśnienie otwarcia końcówki wtrysku. W dalszej kolejności przeprowadzane jest ich badanie komputerowe, odbywające się na stole probierczym. Później uszkodzone elementy zostają wymienione na nowe. Cały proces zakończony jest ponownym badaniem na stole probierczym, tym razem kompletnego pompowtryskiwacza.

 

Więcej informacji na temat pompowtryskiwaczy oraz ich naprawy znaleźć można na: http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl

 

Źródło: regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl / art. sponsorowany

 

 

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości. Od najmłodszych lat jego ulubioną zabawą było zgadywanie samochodów po dźwięku silnika. Najlepszym prezentem na gwiazdkę, o czym wiedzą najbliżsi, niezmiennie jest prasa motoryzacyjna z całego roku. Pisze dla Was z humorem i pewną dozą uszczypliwości, ciesząc się z każdego komentarza pod swoimi tekstami.
Follow Me: